Μενού

Επικοινωνία

Μενού

Επικοινωνία

Στρατηγικές Επενδύσεις

PK Consulting group

«Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος µέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις»

Ορισμός

Ως «Στρατηγικές Επενδύσεις» νοούνται οι επενδύσεις, οι οποίες, λόγω της στρατηγικής τους βαρύτητας για την εθνική ή την τοπική οικονομία, δύνανται να ενισχύσουν την απασχόληση, την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της Χώρας, σύμφωνα με τις αρχές της κοινωνικά δίκαιης, δίχως αποκλεισμούς, ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης, με κύρια χαρακτηριστικά:

Ενισχυόμενες Μορφές Επιχειρήσεων

στρατηγικέσ επενδύσεισ

Κατηγορίες Επενδύσεων

Οι στρατηγικές επενδύσεις διακρίνονται σε επιμέρους κατηγορίες, ανάλογα με τις προϋποθέσεις υπαγωγής ανά κατηγορία.

Α.1 Στρατηγικές επενδύσεις 1

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 75.000.000 € ή

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 40.000.000 € & Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (ΕΜΕ): 75

Α.2 Στρατηγικές επενδύσεις 2

      – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και αφορά σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς: αγροδιατροφή, έρευνα και καινοτομία, βιοτεχνολογία, πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, ιατρικός τουρισμός, διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων, διαστημική βιομηχανία, ή εφόσον η επένδυση αφορά ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης ή την παροχή υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους (cloud computing)

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 30.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 50

       – Οι επενδύσεις εντός Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων: Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 40

Α.3 Εμβληματικές επενδύσεις

      – Επενδύσεις οι οποίες υλοποιούνται από διακεκριμένες νομικές οντότητες και προωθούν την πράσινη οικονομία, την καινοτομία, την τεχνολογία, την οικονομία χαμηλού ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθώς και επενδύσεις που ενισχύουν σημαντικά την Ελληνική οικονομία και την ανταγωνιστικότητά της σε διεθνές επίπεδο

Α.4 Στρατηγικές επενδύσεις ταχείας αδειοδότησης

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 30

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 10.000.000 €, ΕΜΕ: ≥ 30 και αποτελούν μέρος επένδυσης, η οποία έχει ήδη χαρακτηριστεί ως στρατηγική και έχει ολοκληρωθεί η υλοποίησή της 

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 15.000.000 €, διατηρούνται ΕΜΕ: ≥ 100 και αποτελούν υφιστάμενες επενδύσεις, στρατηγικές ή μη, οι οποίες προβαίνουν σε αναδιάρθρωση ή εκσυγχρονισμό ή επέκταση των εγκαταστάσεών τους

Α.5 Αυτοδίκαια εντασσόμενες στρατηγικές επενδύσεις

        – Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Επενδύσεις χωρικής οργάνωσης των επιχειρήσεων (ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων ν.3982/2011), σε έκταση ≥ 500 στρεμμάτων και με συνολικό προϋπολογισμό > 10.000.000 ευρώ

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 75.000.000 € ή

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 40.000.000 € & Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (ΕΜΕ): 75

      – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και αφορά σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς: αγροδιατροφή, έρευνα και καινοτομία, βιοτεχνολογία, πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, ιατρικός τουρισμός, διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων, διαστημική βιομηχανία, ή εφόσον η επένδυση αφορά ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης ή την παροχή υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους (cloud computing)

       – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 30.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 50

       – Οι επενδύσεις εντός Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων: Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 40

      – Επενδύσεις οι οποίες υλοποιούνται από διακεκριμένες νομικές οντότητες και προωθούν την πράσινη οικονομία, την καινοτομία, την τεχνολογία, την οικονομία χαμηλού ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθώς και επενδύσεις που ενισχύουν σημαντικά την Ελληνική οικονομία και την ανταγωνιστικότητά της σε διεθνές επίπεδο

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 20.000.000 € και ΕΜΕ: ≥ 30

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 10.000.000 €, ΕΜΕ: ≥ 30 και αποτελούν μέρος επένδυσης, η οποία έχει ήδη χαρακτηριστεί ως στρατηγική και έχει ολοκληρωθεί η υλοποίησή της 

        – Συνολικός Προϋπολογισμός: > 15.000.000 €, διατηρούνται ΕΜΕ: ≥ 100 και αποτελούν υφιστάμενες επενδύσεις, στρατηγικές ή μη, οι οποίες προβαίνουν σε αναδιάρθρωση ή εκσυγχρονισμό ή επέκταση των εγκαταστάσεών τους

        – Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) (ανεξαρτήτως ορίου)

        – Επενδύσεις χωρικής οργάνωσης των επιχειρήσεων (ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων ν.3982/2011), σε έκταση ≥ 500 στρεμμάτων και με συνολικό προϋπολογισμό > 10.000.000 ευρώ

Επενδύσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χαρακτηρίζονται ως «Στρατηγικές Επενδύσεις», εφόσον, σωρευτικά με τις επιμέρους προϋποθέσεις κάθε κατηγορίας,  πληρούν και τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Εμπίπτουν μια από τις κάτωθι κατηγορίες:
αα) Συστήματα που συνδυάζουν σταθμό ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. και σύστημα  Παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου, παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται αποκλειστικά για Παραγωγή υδρογόνου.
αβ) Εγκαταστάσεις θαλάσσιων αιολικών ή/και πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων.
αγ) ‘Εργα Α.Π.Ε. που διασυνδέουν περιοχές Επικράτειας που έχουν διασυνδεθεί και δεν προβλέπεται να διασυνδεθούν Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω υποβρύχιου καλωδίου, σύμφωνα με το  εγκεκριμένο, κατά αίτηση υπαγωγής, Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Δ.Π.Α.) του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας   (Ε,Σ.Μ.Η.Ε.).
αδ) ‘Εργα Α.Π.Ε. πλήρως ελεγχόμενης ηλεκτροπαραγωγής σύμφωνα παρ. 14 του άρθρου 2 του ν. 4414/ 2016 (Α’ 149).
αε) Συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. Τα έργα της παρούσας υποπερίπτωσης λαμβάνουν αποκλειστικά κίνητρο ταχείας αδειοδότησης. Τα εν λόγω έργα έχουν κοινό σημείο σύνδεσης  με το Ε.Σ.Μ.Η.Ε.

β) ‘Εχουν προϋπολογισμό κατ’ ελάχιστον εβδομήντα εκατομμύρια (75.000.000) ευρώ, πλην των Εμβληματικών Επενδύσεων Στρατηγικής Σημασίας για τις οποίες δεν απαιτείται όριο προϋπολογισμού. (ΦΕΚ Α 27/14.2.2023 ο Ν. 5019/2023)

Ειδικές ρυθμίσεις για επενδύσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.)

Επενδύσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χαρακτηρίζονται ως «Στρατηγικές Επενδύσεις», εφόσον, σωρευτικά με τις επιμέρους προϋποθέσεις κάθε κατηγορίας,  πληρούν και τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Εμπίπτουν μια από τις κάτωθι κατηγορίες:
αα) Συστήματα που συνδυάζουν σταθμό ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. και σύστημα  Παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου, παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται αποκλειστικά για Παραγωγή υδρογόνου.
αβ) Εγκαταστάσεις θαλάσσιων αιολικών ή/και πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων.
αγ) ‘Εργα Α.Π.Ε. που διασυνδέουν περιοχές Επικράτειας που έχουν διασυνδεθεί και δεν προβλέπεται να διασυνδεθούν Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω υποβρύχιου καλωδίου, σύμφωνα με το  εγκεκριμένο, κατά αίτηση υπαγωγής, Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Δ.Π.Α.) του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας   (Ε,Σ.Μ.Η.Ε.).
αδ) ‘Εργα Α.Π.Ε. πλήρως ελεγχόμενης ηλεκτροπαραγωγής σύμφωνα παρ. 14 του άρθρου 2 του ν. 4414/ 2016 (Α’ 149).
αε) Συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. Τα έργα της παρούσας υποπερίπτωσης λαμβάνουν αποκλειστικά κίνητρο ταχείας αδειοδότησης. Τα εν λόγω έργα έχουν κοινό σημείο σύνδεσης  με το Ε.Σ.Μ.Η.Ε.

β) ‘Εχουν προϋπολογισμό κατ’ ελάχιστον εβδομήντα εκατομμύρια (75.000.000) ευρώ, πλην των Εμβληματικών Επενδύσεων Στρατηγικής Σημασίας για τις οποίες δεν απαιτείται όριο προϋπολογισμού. (ΦΕΚ Α 27/14.2.2023 ο Ν. 5019/2023)

Για την ένταξη στις κατηγορίες των Στρατηγικών Επενδύσεων, οι οποίες υλοποιούνται εξ Ολοκλήρου σε περιοχές που εντάσσονται στα Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Μετάβασης (Ε.Σ.Δ.Ι.Μ.), τα οποία συνοδεύουν Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα οποία παρουσιάζουν συμβατότητα τους στόχους Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, όπως αυτοί αποτυπώνονται στα Ε.Σ.Δ.Ι.Μ. και χαρακτηρίζονται ως έργα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, σύμφωνα με το οικείο νομοθετικό πλαίσιο για τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση, εφαρμόζεται επί των απαιτούμενων σε εκάστη κατηγορία στρατηγικών επενδύσεων μεγεθών συνολικού προϋπολογισμού επένδυσης, συντελεστής απομείωσης είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)

Για την ένταξη στις κατηγορίες των Στρατηγικών Επενδύσεων, οι οποίες υλοποιούνται εξ Ολοκλήρου σε περιοχές που εντάσσονται στα Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Μετάβασης (Ε.Σ.Δ.Ι.Μ.), τα οποία συνοδεύουν Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα οποία παρουσιάζουν συμβατότητα τους στόχους Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, όπως αυτοί αποτυπώνονται στα Ε.Σ.Δ.Ι.Μ. και χαρακτηρίζονται ως έργα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, σύμφωνα με το οικείο νομοθετικό πλαίσιο για τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση, εφαρμόζεται επί των απαιτούμενων σε εκάστη κατηγορία στρατηγικών επενδύσεων μεγεθών συνολικού προϋπολογισμού επένδυσης, συντελεστής απομείωσης είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)

στρατηγικέσ επενδύσεισ απε

Κίνητρα

Β.1 Εγκατάσταση και Φορολογική Κατοικία (Άρθρο 1, Παρ. 2)

Έως δέκα (10) στελέχη του φορέα επένδυσης με τις οικογένειές τους έχουν δικαίωμα εγκατάστασης στην Ελλάδα, ενώ δύνανται να διατηρούν τη φορολογική τους κατοικία στο εξωτερικό, για όσα εισοδήματα δεν αποκτούνται στην Ελλάδα.

Β.2 Κίνητρο χωροθέτησης – ΕΣΧΑΣΕ (Άρθρο 7)

Δίδεται η δυνατότητα κατάρτισης Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ), το οποίο εγκρίνεται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος

Β.3 Φορολογικά κίνητρα (Άρθρο 8)

Προσφέρονται τα παρακάτω Φορολογικά Κίνητρα:

  1. Σταθεροποίηση φορολογικού συντελεστή εισοδήματος για 12 έτη, από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου.
  2.  Δυνατότητα φορολογικής απαλλαγήςπου συνίσταται στην απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν, με βάση τη φορολογική νομοθεσία, από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, μετά από την αφαίρεση του φόρου του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, ο οποίος αναλογεί στα κέρδη που διανέμονται ή αναλαμβάνονται.
  3.  Δυνατότητα επιτάχυνσης των φορολογικών αποσβέσεων των παγίωνπου έχουν ενταχθεί στο συγκεκριμένο σχέδιο επένδυσης με προσαύξηση των οικείων συντελεστών κατά ποσοστό 100%. Ο τελικός προσαυξημένος συντελεστής δεν μπορεί να υπερβαίνει το 40%, σε περίπτωση που ο αρχικός συντελεστής απόσβεσης είναι ανώτερος του 20%.

Β.4. Κίνητρο ταχείας αδειοδότησης (Άρθρο 9)

Για την έκδοση οποιασδήποτε απαιτούμενης άδειας ή έγκρισης για την εκτέλεση έργων, την εγκατάσταση ή λειτουργία στρατηγικής επένδυσης, συμπεριλαμβανομένων των χωροταξικών αδειών, ορίζεται προθεσμία σαράντα πέντε (45) ημερολογιακών ημερών.

Β.5 Κίνητρα ενίσχυσης δαπανών (Άρθρο 10)

Για τις επενδύσεις που χαρακτηρίζονται ως στρατηγικές, παρέχονται ενισχύσεις με τη μορφή επιχορήγησης, οι οποίες συνίστανται στην παροχή χρηματικού ποσού για την κάλυψη τμήματος των ενισχυόμενων δαπανών και προσδιορίζονται ως ποσοστό επ’ αυτών.

Β.5.1 Ενισχυόμενες κατηγορίες δαπανών

α.   Ενισχύσεις για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση και ατόμων με αναπηρία, σύμφωνα με τα άρθρα 32 και 33 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014.  Η εν λόγω ενίσχυση αθροιζόμενη με τυχόν άλλες κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει ο φορέας της επένδυσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ (ανά επενδυτικό σχέδιο).

β.   Ενισχύσεις για έργα έρευνας και ανάπτυξης, σύμφωνα με το άρθρο 25 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014, εφόσον το έργο αφορά σε βιομηχανική έρευνα, πειραματική ανάπτυξη ή μελέτες σκοπιμότητας.  Η χορηγούμενη ενίσχυση της κατηγορίας αυτής, αθροιζόμενη με άλλες τυχόν κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει ο φορέας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα:

  •  20.000.000 ευρώ/επενδυτικό σχέδιο, για έργα βιομηχανικής έρευνας
  •  15.000.000 ευρώ/επενδυτικό σχέδιο, για έργα πειραματικής ανάπτυξης
  •  7.500.000 ευρώ/επενδυτικό σχέδιο, για έργα μελετών σκοπιμότητας και προετοιμασίας

Β.5.2 Ενισχύσεις για τις «Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας»

Τα επενδυτικά σχέδια, που εντάσσονται στις «Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας»δύνανται, με απόφαση της Δ.Ε.Σ.Ε., να λάβουν και ενισχύσεις, διαζευκτικά ή σωρευτικά, με την ακόλουθη μορφή:

  1.  Της επιχορήγησης, η οποία συνίσταται στην παροχή χρηματικού ποσού από το Δημόσιο για την κάλυψη τμήματος των ενισχυόμενων δαπανών και προσδιορίζονται ως ποσοστό επ’ αυτών.
  2.  Της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης, η οποία συνίσταται στην κάλυψηαπό το Δημόσιο τμήματος των καταβαλλόμενων δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, που συνάπτεται για την απόκτηση καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού και προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της αξίας απόκτησης αυτού που επιμερίζεται και εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις.
  3. Της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο μέρους του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας, που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο.

Οι παραπάνω ενισχύσεις χορηγούνται ως μεμονωμένες ενισχύσεις, είτε βάσει του Κανονισμού (Ε.Ε.) 651/2014, είτε κατόπιν εγκριτικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Για τη συγκεκριμένη κατηγορία, επενδύσεις οι οποίες υλοποιούνται εντός των Ζωνών Απολιγνιτοποίησης (Ζ.ΑΠ.) μπορούν να λάβουν τη συγκεκριμένη ενίσχυση σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%), επί του προβλεπόμενου, στον Κανονισμό (ΕΕ) 651/2014 ποσοστού της έντασης ενίσχυσης. Οι επενδύσεις που υλοποιούνται εκτός Ζ.ΑΠ., μπορούν να λάβουν την ενίσχυση του προηγούμενου εδαφίου σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%).

Δείτε το σύνολο των κινήτρων για κάθε κατηγορία εδώ.

Yποβολή - Τεκμηρίωση - Χαρακτηρισμός Επένδυσης

Κάθε ενδιαφερόμενος φορέας επένδυσης υποβάλλει προς την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.», αίτηση για τον χαρακτηρισμό του επενδυτικού του σχεδίου ως Στρατηγικής Επένδυσης, την ένταξή του σε μία  από τις κατηγορίες  και τα κίνητρα της συγκεκριμένης κατηγορίας, τα οποία επιθυμεί να λάβει.

O φορέας της επένδυσης καταβάλλει στην «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» για την κάλυψη του διοικητικού κόστους της διεκπεραίωσης του επενδυτικού του φακέλου, διαχειριστική αμοιβή. Το ύψος του συνόλου της διαχειριστικής αμοιβής υπολογίζεται στο 0,01% του συνολικού κόστους της επένδυσης και δεν μπορεί να είναι κάτω των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, ούτε να υπερβαίνει τις διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ.

Η αίτηση συνοδεύεται από πλήρη φάκελο, ο οποίος περιλαμβάνει τουλάχιστον τα εξής στοιχεία: α) Επιχειρηματικό σχέδιο («business plan»), β) Αγοραπωλητήρια συμβόλαια ή παραχωρητήρια κυριότητας ή συμβολαιογραφικά έγγραφα σύστασης δικαιώματος επιφάνειας, γ) Ανάλυση του προϋπολογισμού της συνολικής επένδυσης, δ) Περιβαλλοντικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά των ακινήτων, ε) εντολή και πληρεξουσιότητα προς την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε, στ) αποδεικτικό καταβολής του 25% του συνόλου της διαχειριστικής αμοιβής στην «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.», ζ) υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του φορέα της επένδυσης, η) αναλυτική περιγραφή των αιτούμενων ενισχύσεων και των σχετικών δαπανών.

Μέσα σε προθεσμία σαράντα πέντε (45) ημερολογιακών ημερών από την κατάθεση του φακέλου της επενδυτικής πρότασης, η «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» αξιολογεί και γνωμοδοτεί σχετικά με την πλήρωση των κριτηρίων, την πληρότητα του φακέλου και των απαιτούμενων στοιχείων και εγγράφων και τη σκοπιμότητα ένταξης της επένδυσης στη διαδικασία Στρατηγικών Επενδύσεων.

Η γνωμοδότηση διαβιβάζονται στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία διαβιβάζει περαιτέρω τον εισηγητικό φάκελο της επενδυτικής πρότασης στη Συντονιστική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Σ.Ε.Σ.Ε.) , και η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα προετοιμάζει την οικεία συνεδρίαση της Δ.Ε.Σ.Ε.

Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.), μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την περιέλευση του εισηγητικού φακέλου αποφασίζει, με ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για τον χαρακτηρισμό ή μη της επενδυτικής πρότασης ως στρατηγικής.