Μενού

Επικοινωνία

Μενού

Επικοινωνία

Οικονομία - Επιχειρήσεις

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α 106/15.07.2024 ο Νέος Νόμος για τον Τουρισμό Ν 5121/2024 με τίτλο ” Ενίσχυση των τουριστικών υποδομών και της τουριστικής εκπαίδευσης, επικαιροποίηση του πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος των ξεναγών και των χρονομεριστικών μισθώσεων, ρυθμίσεις τουριστικών φορέων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση του τουρισμού “.

Αντικείμενο του νέου Νόμου είναι, η δημιουργία ενός διακριτού τουριστικού προϊόντος (glamorous camping/glamping), η επίλυση πολεοδομικών και αδειοδοτικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά καταλύματα, προβλημάτων χωροθέτησης που ανακύπτουν στις τουριστικές λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς και κωλυμάτων περιβαλλοντικής αδειοδότησης που προκύπτουν στα ορειβατικά καταφύγια. Η προώθηση ειδικότερων μορφών εναλλακτικού τουρισμού, ιδίως δε του ιατρικού τουρισμού, των κέντρων αναζωογόνησης (spa), του οινοτουρισμού και του αλιευτικού τουρισμού. Η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης μέσα από τη στήριξη των σπουδαστών του κλάδου και των ίδιων των σχολών, ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου που διέπει το επάγγελμα των ξεναγών και των χρονομεριστικών μισθώσεων. Η αντιμετώπιση ειδικότερων ζητημάτων που δυσχεραίνουν την εύρυθμη ανάπτυξη του τουρισμού.

Αναλυτικότερα:

– Προστίθεται η οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση πολυτελούς διαβίωσης «glamping» στην κατηγορία του κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος.

– Καθίσταται, νόμιμη η λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων και των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, στην περίπτωση που ελλείπει ή έχει λήξει η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), εφόσον έχει κατατεθεί το αίτημα έκδοσής της έως 1 Ιουλίου 2024.

– Επιτρέπεται, εφόσον πληρούνται οριζόμενες προϋποθέσεις και η μεταβίβαση του δικαιώματος επιφάνειας, εάν το ξενοδοχείο συνιδιοκτησίας (condo hotels) ανεγείρεται σε ακίνητο επί του οποίου έχει συσταθεί δικαίωμα επιφάνειας. (Σήμερα η δυνατότητα αυτή παρέχεται για τη μεταβίβαση της κυριότητας ή της εκμίσθωσης των αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας).

– Προσαυξάνεται, για τα μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας τα οποία περιλαμβάνουν ξενοδοχείο 5 αστέρων και εγκατάσταση ειδικής τουριστικής υποδομής, i) κατά 30% το ποσοστό να πωληθούν ή εκμισθωθούν μακροχρονίως τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και ii) κατά 0,02 ο συντελεστής δόμησης αναφορικά με την κατασκευή εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής.

– Επιτρέπεται, εντός του χωροθετημένου θαλάσσιου χώρου μαρίνας ή καταφυγίου, η τοποθέτηση πλωτών προβλητών και πλωτών εξεδρών, για την προσαύξηση των θέσεων ελλιμενισμού σε ποσοστό έως και 10% επιπλέον των εγκεκριμένων. Προβλέπεται η υποχρέωση καταβολής συμπληρωματικού τιμήματος αναδημιουργούμενη θέση ελλιμενισμού, για τον φορέα διαχείρισης της μαρίνας ή του καταφυγίου.

– Εισάγεται εξαίρεση, αναφορικά με την ανέγερση κτηρίων μέχρι την οριογραμμή της ζώνης παραλίας, για ειδικές κατασκευές απαραίτητες για την εξυπηρέτηση του τουριστικού λιμένα.

– Επιτρέπεται η τροποποίηση χωροθέτησης των υφιστάμενων ξενοδοχειακών λιμένων, οι οποίοι βρίσκονται στην παραλία προ των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.

– Παρατείνεται η λειτουργία των υφιστάμενων χωρίς νόμιμη άδεια, ορειβατικών καταφυγίων.

– Τίθεται μεταβατική διάταξη για τις εκκρεμείς αιτήσεις σχετικά με τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις εκτός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, κ.λπ.

– Καθορίζοται η έννοια του παρόχου ιατρικού τουρισμού και τα δικαιολογητικά εγγραφής των παρόχων ιατρικού τουρισμού στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού και η συνακόλουθη χορήγηση του Ειδικού Σήματος Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού.

– Εντάσσονται τα κέντρα αναζωογόνησης (spa), στο πεδίο εφαρμογής του ανωτέρω νόμου, όταν λειτουργούν σε συνδυασμό με κύρια τουριστικά καταλύματα ή με εγκαταστάσεις ιαματικού τουρισμού ή με σύνθετα τουριστικά καταλύματα ή με Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης. Οι εν λόγω δραστηριότητες υπάγονται ενδεικτικά στην τάξη NACE με κωδικό 96.04.»

– Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις, σχετικά με την ενίσχυση του οινοτουρισμού και του αλιευτικού τουρισμού. Συγκεκριμένα:

α. Αίρεται ο περιορισμός σχετικά με τη δυνατότητα ίδρυσης αποκλειστικά και μόνο μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων μέσα στα όρια των οινοποιητικών ή και οινοπαραγωγικών εγκαταστάσεων.
β. Θεσπίζεται «Σήμα Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου – Ποτοποιείου», με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, γευσιγνωσίας, φιλοξενίας και εστίασης σε χώρους όπου λειτουργούν Αποσταγματοποιεία – Ποτοποιεία. Με νομοθετική εξουσιοδότηση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η καταβολή χρηματικού παραβόλου για τη χορήγηση του ανωτέρω σήματος.
γ. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων σχετικά με την παροχή υπηρεσιών αλιευτικού τουρισμού εντός δημοσίων φυσικών ιχθυοτροφείων, καθώς και υπηρεσιών αλιευτικού και καταδυτικού τουρισμού εντός μονάδων υδατοκαλλιέργειας κ.λπ..

Δείτε το ΦΕΚ εδώ.

ΕΣΠΑ 2021-2027

ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ παράταση καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων

ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ παράταση της Πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση «Ερευνώ – Καινοτομώ».

Σύμφωνα με την τροποποίηση παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ) ως εξής:

«Ως ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ), για όλες τις Παρεμβάσεις της Δράσης, ορίζεται η Πέμπτη 06.06.2024 και ώρα 12:00 με καταληκτικές ημερομηνίες ως εξής:

– για την Παρέμβαση Ι την Τρίτη 30.07.2024 και ώρα 15:00
– για την Παρέμβαση ΙΙ τη Δευτέρα 09.09.2024 και ώρα 15:00
– Για τις Παρεμβάσεις ΙΙΙ και IV η Πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά Κατηγορία Περιφέρειας και το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 27.11.2024 και ώρα 15:00.

Η Δράση «Ερευνώ-Καινοτομώ» αποτελεί Πράξη Στρατηγικής Σημασίας του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» με προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια ευρώ.

Αιτήσεις χρηματοδότησης στη Δράση μπορούν να υποβάλλουν μεμονωμένες ΜμΕ, ομάδες επιχειρήσεων ή και συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς.

Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης θα πρέπει να αφορούν σε έργα έρευνας και καινοτομίας και να εντάσσονται σε μια από τις 4 παρεμβάσεις:

Παρέμβαση Ι
Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις

– Δικαιούχοι: Επιχειρήσεις
– Προϋπολογισμός: έως 800.000€

Παρέμβαση ΙI
Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς

– Δικαιούχοι: συμπράξεις επιχειρήσεων, με ερευνητικούς οργανισμούς
– Προϋπολογισμός: έως 2.000.000€

Παρέμβαση ΙII
Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων

– Δικαιούχοι: Mικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ)
– Προϋπολογισμός: έως 2.000.000€

Παρέμβαση ΙV
Σφραγίδα Αριστείας (Seal of Excellence) για επιχειρήσεις

– Δικαιούχοι: Mικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έλαβαν τη Σφραγίδα Αριστείας (Seal of Excellence)
– Προϋπολογισμός: Στο όριο του εγκεκριμένου Π/Υ από το Horizon Europe

Η Δράση υλοποιείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΥΔΕ ΕΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωση μέσω του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.

Δείτε περισσότερα εδώ !

ερευνω καινοτομω παραταση 2024

Οικονομία - Επιχειρήσεις

Σε διαβούλευση το «Νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό» και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό

Πλαφόν στις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb, εισαγωγή της έννοιας του «Σποραδικού Ξενοδοχείου», «πράσινο» τέλος σε όλες τις τουριστικές δραστηριότητες και 18 περιοχές κορεσμένες για ίδρυση νέων τουριστικών μονάδων, είναι μερικές από τις προτάσεις που εισηγείται το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΕΧΠ) για τον Τουρισμό το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, από την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2024.

Ειδικότερα, η κατηγοριοποίηση του εθνικού χώρου πραγματοποιείται με βάση 3 κριτηρία:

(α) της έντασης του τουριστικού φαινομένου με γνώμονα το βασικό δείκτη: «κλίνες» τουριστικών καταλυμάτων.
(β) των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής και συγκεκριμένα των ειδικών γεωγραφικών χαρακτηριστικών και των ειδικών συνθηκών που εμφανίζουν ορισμένες περιοχές και
(γ) της αναγκαιότητας ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού και πρόβλεψης ειδικών τουριστικών υποδομών.

Συγκεκριμένα:

α) Χωρική διάρθρωση του τουριστικού φαινομένου. Κατηγοριοποιείται ο εθνικός χώρος (1.034 Δημοτικές Ενότητες)

Α) Περιοχές ελέγχου (18 Δ.Ε.)
Β) Αναπτυγμένες περιοχές (84 Δ.Ε.)
Γ) Αναπτυσσόμενες περιοχές (139 Δ.Ε.)
Δ) Περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης (265 Δ.Ε.)
Ε) Μη αναπτυγμένες περιοχές (528 Δ.Ε.)

Α. «Περιοχές ελέγχου»: Σε κόκκινο τοποθετούνται 18 Περιοχές  οι οποίες κρίνονται ως «κορεσμένες» και κατηγοριοποιούνται ξεχωριστά ως «Περιοχές ελέγχου» όπου απαγορεύεται νέα δόμηση εντός σχεδίου. Αυτές είναι: Παραλία Πιερίας, Σκιάθος, Κέρκυρα (πόλη), Ζάκυνθος (Δημοτικές Ενότητες Ζακυνθίων, Αρκαδίων και Λαγανά), Ερμούπολη Σύρου, Σαντορίνη, Ανατολική Κως, Μύκονος, Ρόδος (Αφάντου, Ιαλυσός, Καλλιθέα), Νότια Τήνος, Μάλια και Χερσόνησος Ηρακλείου και Νέα Κυδωνία Χανίων.  Στις περιοχές αυτές, απαγορεύεται η δόμηση τουριστικών υποδομών εντός σχεδίου, ενώ εκτός σχεδίου επιτρέπεται ανέγερση νέων ξενοδοχείων ή επέκταση (4 και 5 αστέρων), με το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδόν να καθορίζεται στα 16 στρέμματα. Επιτρέπεται εκσυγχρονισμός υφιστάμενων μονάδων, αναβάθμιση σε 4 ή 5 αστέρων/κλειδιών και η μετατροπή τους σε ΟΜΑΤ. Προτείνεται μερική ή ολική απόσυρση απαξιωμένων ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων και τουριστικών εγκαταστάσεων ή και κατεδάφισή τους εάν προσβάλλουν το τοπίο. Στις εκτός σχεδίου περιοχές απαγορεύεται η δημιουργία νέων εγκαταστάσεων μη συμβατών με την τουριστική δραστηριότητα.

Β. Ανεπτυγμένες περιοχές: Προβλέπονται τα ίδια με τις κορεσμένες περιοχές, με τη διαφορά ότι στις εκτός σχεδίου περιοχές για την ανέγερση ή επέκταση νέων ξενοδοχείων (4 και 5 αστέρων) το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδόν γηπέδου ορίζεται στα 12 στρέμματα. Επιπλέον προωθείται παροχή κινήτρων για τη μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες.

Γ. Αναπτυσσόμενες περιοχές: Επιτρέπεται δόμηση νέων καταλυμάτων σε κατηγορίες 3, 4 και 5 αστέρων, καθώς και επέκταση υφιστάμενων μονάδων των ίδιων κατηγοριών. Προβλέπεται αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων οικισμών αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, με τη μετατροπή κτιρίων σε καταλύματα (τουλάχιστον 3 αστέρων) ή και με νέες μεγαλύτερου μεγέθους επενδύσεις με κίνητρα προς τους σημερινούς ιδιοκτήτες ή τους ενδιαφερόμενους επενδυτές (π.χ. προσαύξηση της δόμησης κατά εμβαδόν ίσο με το 20% της υλοποιημένης). Στα νησιά της κατηγορίας η μέγιστη δυναμικότητα των μονάδων θα φτάνει τις 100 κλίνες.

Δ. Περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης: Επιτρέπεται κατασκευή νέων καταλυμάτων, επέκταση και εκσυγχρονισμός υφιστάμενων σε κατηγορίες 3, 4 και 5 αστέρων και στα νησιά έως 100 κλίνες. Προτείνονται κίνητρα για ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες και αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων οικισμών (όπως στην κατηγορία Γ).

Ε. Περιοχές με δυνατότητες ήπιας ανάπτυξης: Προβλέπεται παροχή κινήτρων με ευνοϊκότερους όρους δόμησης (π.χ. υπό προϋποθέσεις έως και 10% μεγαλύτερος συντελεστής δόμησης, κάλυψη, ύψος, όγκος), μείωση των απαιτούμενων κριτηρίων κτιριοδομικής και πολεοδομικής αναβάθμισης τουριστικών καταλυμάτων (π.χ. ως προς τους χώρους στάθμευσης, βεράντες) κ.λπ. Επίσης, προωθείται ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού και αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων οικισμών.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων, στα καθεστώτα Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων, στα κριτήρια και τη διαβάθμιση των ενισχύσεων πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η χωροθέτηση των τουριστικών επενδύσεων σε συνάρτηση και με τις περιοχές . Ειδικότερα, προτείνεται να λαμβάνονται υπόψη οι εξής κατευθύνσεις:

Περιοχή άσκησης χωρικής τουριστικής πολιτικής(Α) Περιοχές ελέγχου(Β) Αναπτυγμένες περιοχές(Γ) Αναπτυσσόμενες περιοχές(Δ) Περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης(Ε) Μη αναπτυγμένες περιοχές
Ίδρυση ή επέκταση μονάδων τουλάχιστον χ αστέρωνόχι4333
Εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον χ αστέρων43333
ίδρυση και εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων εντός χαρακτηρισμένων παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων, τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον χ αστέρων3, μόνον εκσυγχρονισμός3222

β) Ειδικά γεωγραφικά χαρακτηριστικά και ειδικό καθεστώς κάποιων περιοχών. 

– Μητροπολιτικές περιοχές
– Νησιά
– Παράκτια ζώνη
– Ορεινές περιοχές

Στις εντός σχεδίου περιοχές της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, παρέχονται κινήτρα για την επανάχρηση παλαιών βιομηχανικών εγκαταστάσεων ως τουριστικών.

Τα νησιά, πλην της Εύβοιας και της Κρήτης, διακρίνεται περαιτέρω σε τρεις ομάδες:

Ομάδα Ι: Τουριστικά αναπτυγμένα και αναπτυσσόμενα νησιά.
Περιλαμβάνει τα νησιά: Αίγινα, Αλόννησος, Αμοργός, Άνδρος, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ζάκυνθος, Θάσος, Θήρα, Ιθάκη, Ικαρία, Ίος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κύθηρα, Κύθνος, Κως, Λέρος, Λευκάδα, Λέσβος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Πόρος, Ρόδος, Σαμοθράκη, Σάμος, Σέριφος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σπέτσες, Σύμη, Σύρος, Τήνος, Ύδρα, Φολέγανδρος, Χίος.

  1. Στο πλαίσιο του πρώτου επιπέδου του πολεοδομικού σχεδιασμού, πρέπει να διερευνάται η σκοπιμότητα καθορισμού (α) ζωνών τουριστικής ανάπτυξης στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές, και β) ζωνών προστασίας της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, των φυσικών πόρων και του τοπίου (επιπλέον αυτών που προσδιορίζονται στο Εθνικό Σύστημα Προστατευόμενων Περιοχών) στις οποίες θα περιορίζεται ή/και θα απαγορεύεται η δυνατότητα δόμησης τουριστικών εγκαταστάσεων.
  2. Προσαρμογή των νέων τουριστικών εγκαταστάσεων στα μορφολογικά πρότυπα και την κλίμακα των οικισμών και του τοπίου.
  3. Εκπόνηση μελετών εκτίμησης τουριστικής φέρουσας ικανότητας από τον υποκείμενο σχεδιασμό.

Ρυθμίσεις:
Με εξαίρεση τα νησιά Ρόδος και Κέρκυρα, εφόσον πρόκειται για ΟΥΤΔ επιτρέπονται μόνο «ήπιας ανάπτυξης».

Ομάδα ΙΙ: Λοιπά κατοικημένα νησιά
Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται τα κατοικημένα νησιά που δεν περιλαμβάνονται στην Ομάδα Ι.

  1. Προσαρμογή των νέων τουριστικών εγκαταστάσεων στα μορφολογικά πρότυπα και την κλίμακα των οικισμών.
  2. Παροχή κινήτρων για εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων (κύριων και μη κύριων) με αναβάθμιση σε υψηλότερη κατηγορία (3, 4 ή 5 αστέρων/κλειδιών), ή και επέκταση αυτών και συμπληρώσεις με ειδικές τουριστικές υποδομές.
  3. Αποκατάσταση και αξιοποίηση παλαιών κελυφών, επανάχρηση αξιόλογων κτιρίων ή συνόλων και παροχή κινήτρων για μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες τουλάχιστον 3 αστέρων.

Ρυθμίσεις:
Περιορισμός της κατασκευής νέων καταλυμάτων σε κατηγορίες 3, 4 και 5 αστέρων, μέγιστης δυναμικότητας 100 κλινών.
Εφόσον πρόκειται για ΟΥΤΔ επιτρέπονται μόνο «ήπιας ανάπτυξης

Ομάδα ΙΙΙ: Ακατοίκητα νησιά και Βραχονησίδες
Η Ομάδα ΙΙΙ περιλαμβάνει δύο υποομάδες, με βάση τα ιδιαίτερα φυσικά και ανθρωπογενή χαρακτηριστικά τους, το μέγεθος και την εγγύτητά τους με κατοικημένες περιοχές.

Στην πρώτη υποομάδα περιλαμβάνονται: Βραχονησίδες, Νησιά με έκταση μικρότερη των 300 στρεμμάτων, Νησιά, τα οποία ευρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 10 ναυτικών μιλίων από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας, Νησιά, τα οποία ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 10 ναυτικών μιλίων από παράκτιες περιοχές του ηπειρωτικού τμήματος της χώρας ή από νησιά που διαθέτουν ακτοπλοϊκή πρόσβαση.

Στη δεύτερη υποομάδα περιλαμβάνονται όλα τα ακατοίκητα νησιά. Στα νησιά της πρώτης υποομάδας δεν επιτρέπεται κανένα είδος τουριστικής ανάπτυξης. Στα νησιά της δεύτερης υποομάδας επιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ «ήπιας ανάπτυξης».

γ) Χωροθέτηση ειδικών μορφών τουρισμού και τουριστικών υποδομών. 

-Τουρισμός υπαίθρου
-Γεωτουρισμός 
-Αλιευτικός τουρισμός 
-Αθλητικός Τουρισμός 
-Τουρισμός αθλητικών διοργανώσεων
-Τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής περιπέτειας
-Χιονοδρομικός τουρισμός 
-Γκολφ 
-Ποδηλατικός τουρισμός 
-Θαλάσσιος Τουρισμός 
-Τουρισμός κρουαζιέρας 
-Τουρισμός Γιώτινγκ (Yachting)
-Τουρισμός καταδύσεων αναψυχής 
-Πολιτιστικός Τουρισμός 
-Αστικός Τουρισμός (city breaks – city trip) 
-Θρησκευτικός-Προσκυνηματικός Τουρισμός 
-Συνεδριακός τουρισμός 
-Τουρισμός υγείας 
-Ιατρικός τουρισμός 
-Ιαματικός-θερμαλιστικός τουρισμός
-Τουρισμός Ευεξίας 
– Άλλες ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού
-«Σποραδικό ξενοδοχείο» – Προτείνεται η εισαγωγή της έννοιας του «σποραδικού ξενοδοχείου» στην ελληνική τουριστική νομοθεσία, με αφετηρία την πρόβλεψη για δυνατότητα δημιουργίας Σύνθετων Τουριστικών Καταλλυμάτων και εντός εγκαταλελειμμένων οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων σε συνδυασμό με την ανάπλαση τμήματος ή και του συνόλου του οικισμού.

Δείτε περισσότερα εδώ

Αγροτική Ανάπτυξη

Από τις 26 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου 2024 θέτει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε διαβούλευση τις λεπτομέρειες λειτουργίας και εφαρμογής της Παρέμβασης Π3-73-2.3 «Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων του (ΣΣ ΚΑΠ) της Ελλάδας 2023-2027.

Στο πλαίσιο της παρέμβασης ενισχύονται ιδρύσεις, εκσυγχρονισμοί, επεκτάσεις, και μετεγκαταστάσεις μονάδων παραγωγής και αποθηκευτικών χώρων, συγχωνεύσεις μονάδων, μονάδες διαχείρισης υποπροϊόντων.
Δικαιούχοι της παρέμβασης είναι όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους.

Η πρώτη ύλη και τα τελικά προϊόντα δύναται να ανήκουν στους ακόλουθους τομείς:

  • Κρέας (αιγοπρόβατα, βοοειδή, χοιρινά, πουλερικά, κουνέλια)
  • Γάλα
  • Αυγά
  • Μέλι
  • Ζωοτροφές
  • Δημητριακά
  • Ελαιούχα Προϊόντα
  • Οπωροκηπευτικά
  • Οίνος
  • Ξύδι
  • Άνθη
  • Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά
  • Σπόροι & Πολλαπλασιαστικό Υλικό

Ο προϋπολογισμός των αιτήσεων στήριξης δύναται να κυμαίνεται από 400.001,00 ευρώ μέχρι και 5.000.000,00 ευρώ.

Η ένταση στήριξης καθορίζεται ως εξής:

Περιφέρειες Ιονίου, Κρήτης και μικρά νησιά Αιγαίου: 65%
Περιφέρειες Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: 50%
Περιφέρεια Αττικής 40 %

Για τις περιπτώσεις επενδυτικών δαπανών που στοχεύουν σε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, ύδατος, εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, μείωση της χρήσεις αποβλήτων, από ένα ποσοστό και πάνω, όπως αυτό θα καθοριστεί στο πλαίσιο εφαρμογής της παρέμβασης, προβλέπεται η προσαύξηση του ποσοστού ενίσχυσης τους κατά 10%.

Δείτε περισσότερα εδώ.

ΕΣΠΑ 2021-2027

Ανακοινώθηκε η έναρξη λειτουργίας του Ταμείου Επιχειρηματικότητας (ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ) του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» σε συνέχεια της υπογραφής των 12 επιχειρησιακών συμφωνιών μεταξύ της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας και των συνεργαζόμενων εμπορικών τραπεζών.

Στο πλαίσιο του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, αναμένεται ότι θα διατεθούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις δάνεια ύψους 2,2, δισ. ευρώ- με τη μόχλευση μέσα από το τραπεζικό σύστημα- με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, διευρύνοντας τον κύκλο των χρηματοδοτούμενων ΜμΕ και την περίμετρο δανεισμού τους.

Στο ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ  θα λειτουργήσουν καταρχήν το Ταμείο Εγγυοδοσίας (ύψους 300 εκατ. ευρώ) και το Ταμείο Δανείων (ύψους 200 εκατ. ευρώ).

Συγκεκριμένα:

– Το Ταμείο Εγγυοδοσίας, παρέχει προστασία πιστωτικού κινδύνου με τη μορφή εγγύησης για το σύνολο των επιλέξιμων επιχειρήσεων. Προσφέρει εγγύηση από 70% έως 80% σε επενδυτικά δάνεια (ύψους 10.000 ευρώ έως 10 εκατ. ευρώ), σε δάνεια κεφαλαίου κίνησης και δάνεια ανακυκλούμενης πίστωσης (από 10.000 ευρώ έως 500.000 ευρώ). Επίσης, προσφέρει επιδότηση επιτοκίου δύο ποσοστιαίων μονάδων για δυο έτη, σε επιχειρήσεις της Αττικής και του Νοτίου Αιγαίου, και τριών ποσοστιαίων μονάδων σε επιχειρήσεις των υπολοίπων Περιφερειών της χώρας.  Για δάνεια έως 50.000 ευρώ δεν θα απαιτούνται εμπράγματες εξασφαλίσεις.

– Το Ταμείο Δανείων, προσφέρει δάνεια, με το 40% του ποσού άτοκο, και επιδότηση επιτοκίου 3% στο υπόλοιπο μέρος (60%) για 2 έτη. Συνολικά, τα δάνεια που παρέχονται μέσω του Ταμείου Δανείων του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, έχουν μειωμένο επιτόκιο έως και κατά 70% για τα 2 πρώτα χρόνια. H διάρκεια των δανείων για τα επενδυτικά είναι 2 έως 12 έτη, με περίοδο χάριτος έως 24 μήνες. Και για το κεφάλαιο κίνησης από 2 έως 5 έτη, με περίοδο χάριτος έως 12 μήνες, κατά την οποία η επιχείρηση δεν αποπληρώνει κεφάλαιο αλλά μόνο τόκους.

Δείτε περισσότερα εδώ.

Υπενθυμίζουμε, στο πλαίσιο του ταμείου σχεδιάστηκε αρχικά η Α’ Φάση ανάπτυξης με την υλοποίηση των  δύο διακριτών αυτών χρηματοδοτικών προϊόντων (Sub-Funds), τα οποία εναρμονίζονται με τις οικονομικές και πολιτικές προτεραιότητες της χώρας, όπως ορίζονται στους στόχους πολιτικής των αναπτυξιακών προγραμμάτων και είναι συμβατά με τους ειδικούς στόχους της μελέτης.

Στη Β φάση ανάπτυξης, θα υλοποιηθούν δύο επιπλέον διακριτά χρηματοδοτικά προϊόντα (Sub-Funds). Ανάλογα με την πρόοδο των δύο πρώτων ειδικών ταμείων (εγγυήσεων, δανείων) δύναται ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ να ενισχυθεί ή να αναδιαρθρωθεί αντίστοιχα ώστε να κατανεμηθεί και στα υπόλοιπα υποταμεία

1.Ταμείο Μικρο-χρηματοδότησης

Το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χορηγήσει χαμηλότοκα δάνεια ύψους 3.000€ έως 25.000€ τα οποία απευθύνονται σε υφιστάμενες πολύ μικρές επιχειρήσεις και δυνητικούς επιχειρηματίες (άνεργους, γυναίκες και νέους κλπ) που θέλουν να υλοποιήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα. Θα χορηγούνται χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, ενώ οι εγγυήσεις παρέχονται από εξειδικευμένους δημόσιους φορείς. Οι μικροπιστώσεις συνοδεύονται από υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης (π.χ. εκπαίδευση, mentoring, coaching, συμβουλευτική, λογιστική και νομική υποστήριξη), ώστε να επιτυγχάνεται συνεχής και στενή επικοινωνία μεταξύ του φορέα πίστωσης και του δανειολήπτη. Το ποσό του δανείου μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως κεφάλαιο κίνησης όσο και για επενδυτικές δαπάνες

Δικαιούχος: Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα

2. Tαμείο QUASI-EQUITY
Το Ταμείο στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και την κάλυψη ενός ευρέως φάσματος επενδυτικών στρατηγικών. Στο πλαίσιο αυτό, οι ενδιαφερόμενοι υποβάλουν προτάσεις για τη σύσταση και διαχείριση σχημάτων παροχής επιχειρηματικού κεφαλαίου (venture capital funds/ private equity funds) που θα επενδύουν μέσω quasi equity εργαλείων σε επιχειρήσεις που τη στιγμή πραγματοποίησης της επένδυσης διατηρούν εγκατάσταση στην Ελληνική επικράτεια.

Αναπτυξιακός Νόμος

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α 76/24.05.2024 ο Νόμος 5111/2024 με τον οποίο ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την προστασία του καταναλωτή, την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς καθώς και οι αλλαγές του Αναπτυξιακού Νόμου. Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΝΟΜΩΝ 4887/2022 ΚΑΙ 4399/2016, τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις των Aναπτυξιακών Nόμων 4887/2022 και 4399/2016. 

Συγκεκριμένα:

άρθρο 11:  αναπροσαρμόζονται για τα μεγάλα επενδυτικά σχεδία το μέγιστο επιτρεπτό ποσοστό ενίσχυσης: 
α) το υφιστάμενο όριο μέχρι του οποίου παρέχεται το 100% της ανώτατης επιτρεπόμενης έντασης περιφερειακής ενίσχυσης στην οικεία περιοχή από 50.000.000,00 ευρώ στα 55.000.000 ευρώ,
β) το υφιστάμενο όριο μέχρι του οποίου παρέχεται το 50% της ανώτατης επιτρεπόμενης έντασης περιφερειακής ενίσχυσης στην οικεία περιοχή από 100.000.000 ευρώ στα 110.000.000 ευρώ,
γ) το υφιστάμενο όριο άνω του οποίου δεν παρέχεται στο πλαίσιο του απαλλακτικού κανονισμού ποσό ενίσχυσης από 100.000.000 ευρώ στα  110.000.000 ευρώ.

άρθρο 12: διευρύνεται σε 6 μήνες, η αρχική προθεσμία των 2 μηνών από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της επένδυσης, εντός της οποίας θα δύναται ο φορέας του επενδυτικού σχεδίου να υποβάλλει αίτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακού Νόμου για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, καθώς η δίμηνη προθεσμία αποδείχθηκε υπερβολικά σύντομη για την υποβολή της αίτησης αυτής.

άρθρο 13:  Επέρχονται τροποποιήσεις ως προς το ελάχιστο περιεχόμενο της απόφασης προκήρυξης καθεστώτων ενίσχυσης της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4887/2022 (Α’ 16) ώστε, με την έκδοση υπουργικής απόφασης – προκήρυξης του καθεστώτος ενίσχυσης:

α) να επιλέγουν οι φορείς των υποβαλλόμενων επενδυτικών σχεδίων τη χορήγηση μικρότερων ποσοστών ενίσχυσης και επομένως μειωμένων ποσών ενισχύσεων σε σχέση με τα προβλεπόμενα, με αντιστάθμισμα την απόδοση υψηλότερης βαθμολογίας στα κριτήρια αξιολόγησης και επομένως την αύξηση των πιθανοτήτων ένταξης στα καθεστώτα ενισχύσεων,
β) να παρέχεται το δικαίωμα υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου σε διαφορετικούς τόπους εγκατάστασης, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις καθετοποιημένης παραγωγής, ένα μέρος της να μπορεί να υλοποιείται σε έναν τόπο εγκατάστασης, ενώ ένα άλλο μέρος σε διαφορετικό, πάντοτε όμως εντός της ίδιας Περιφέρειας,
γ) να επιλέγεται μεταξύ της συγκριτικής ή άμεσης, η μορφή της αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων που θα υποβάλλονται σ΄ αυτό, σε αντίθεση με τον προκαθορισμένο τρόπο αξιολόγησης κάθε καθεστώτος ενίσχυσης που προβλέπεται σήμερα στο Μέρος Β’ του ν. 4887/2022.

άρθρο 14: Τροποποιούνται ρυθμίσεις των εξουσιοδοτικών διατάξεων του άρθρου 129 του ν. 4887/2022 (Α’ 16), για τη διευκόλυνση της εφαρμογής τόσο του αναπτυξιακού αυτού νόμου όσο και των προγενέστερων ν. 4399/2016 (Α’ 117), 3908/2011 (Α’ 8) και 3299/2004 (Α’ 261).

 – Με την παρ. 1 διαμορφώνεται η παρ. 3 του άρθρου 129, με την οποία μετατρέπεται από υποχρεωτική σε δυνητική η έκδοσης κοινής απόφασης με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την εξειδίκευση επιλέξιμων δαπανών που αφορούν την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

 – Με την παρ. 2 αντικαθίσταται η παρ. 5 του άρθρου 129 του ν. 4887/2022, ώστε να καθορίζονται με την απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ενιαία, τα δικαιολογητικά και στοιχεία για τον έλεγχο των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στους επενδυτικούς νόμους (ν. 4887/2022, ν. 4399/2016, ν. 3908/2011 και ν. 3299/2004) ώστε να διευκολύνονται τόσο οι επενδυτές όσο και ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων από τη Διοίκηση.

 – Με την παρ. 3 προστίθεται στην υφιστάμενη εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης της παρ. 9 του άρθρου 129 του ν. 4887/2022, η αρμοδιότητα καθορισμού του τρόπου διενέργειας του ελέγχου τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 26 του ν. 4887/2022.

 – Με την παρ. 4 τροποποιείται η παρ. 11 του άρθρου 129 του ν. 4887/2022 και προστίθεται στην υφιστάμενη εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, η αρμοδιότητα εξειδίκευσης του ύψους των κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 28, ώστε στις περιπτώσεις που επιβάλλονται κυρώσεις κατά διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να εξειδικεύεται το ύψος της κύρωσης για κάθε περίπτωση παράβασης και να είναι εκ των προτέρων γνωστή η απειλούμενη κύρωση.

 – Με την παρ. 5 προστίθεται νέα εξουσιοδοτική διάταξη στο άρθρο 129 του ν. 4887/2022 (παρ 19) ώστε με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης να καθορίζονται τα δικαιολογητικά για την καταβολή των ενισχύσεων της επιχορήγησης, της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, που έχουν υπαχθεί σε όλους τους ενεργούς αναπτυξιακούς νόμους, καλύπτοντας το σχετικό κενό που υπήρχε σχετικά με τα δικαιολογητικά αυτών των μορφών ενίσχυσης.

άρθρο 15:  Τροποποιείται η παρ. 3 του άρθρου 19 του αναπτυξιακού ν. 4399/2016 (Α’ 117) ώστε να παρέχεται η δυνατότητα οι διαφοροποιήσεις του αρχικά εγκεκριμένου κόστους που πραγματοποιούνται κατά την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων, εφόσον δεν ξεπερνούν τα οριζόμενα ποσοστά, να εξετάζονται κατά το στάδιο της ολοκλήρωσης των επενδύσεων, και να μην απαιτείται, όπως υφίσταται τώρα, οι φορείς των επενδυτικών σχεδίων να υποβάλλουν σχετικά αιτήματα τροποποίησης, ακόμα και λίγο διάστημα πριν την υποβολή των αιτημάτων ολοκλήρωσης.

Πρόκειται για θέσπιση ορίων διαφοροποιήσεων μεταξύ του αρχικώς εγκεκριμένου κόστους επιμέρους κατηγοριών δαπανών που όμως δεν δύναται να οδηγήσει σε υπέρβαση του αρχικά εγκεκριμένου συνολικού ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου και του συνολικού ποσού της ενίσχυσης. Επίσης προστίθεται παρ. 3α στο άρθρο 19 του ν. 4399/2016 με την οποία καθορίζονται όρια διαφοροποιήσεων για βασικά στοιχεία των ενισχυόμενων επενδύσεων (δυναμικότητα, ισχύς), με μέγιστο όριο διαφοροποίησης σε περίπτωση μείωσης της ισχύος ή δυναμικότητας του επενδυτικού σχεδίου το 50% πέραν του οποίου ανακαλείται η απόφαση υπαγωγής και ακολουθεί ανάκτηση της χορηγηθείσας ενίσχυσης. Με τις τροποποιήσεις αυτές διευκολύνεται η διοικητική διαδικασία προς όφελος των επιχειρηματικών φορέων, χωρίς να υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση.

άρθρο 16:  Στις περιπτώσεις παραβάσεων των περ. β’, γ’, δ’, ε’ και ι’ (για την ενίσχυση μισθολογικού κόστους) της παραγράφου 3 του άρθρου 21 ή εν γένει παραβάσεων των όρων συμβατότητας με το Γ.Α.Κ. ανακαλείται η απόφαση υπαγωγής και ανακτάται με τη διαδικασία είσπραξης δημοσίων εσόδων το σύνολο της ενίσχυσης, προσαυξημένο κατά το ποσό των νόμιμων τόκων από την εκάστοτε καταβολή. Οι σχετικές αποδείξεις καταβολής των ενισχύσεων από το Δημόσιο αποτελούν τίτλο για τη βεβαίωση του χρέους από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..»

ΕΣΠΑ 2021-2027

Δημοσιεύτηκε η Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση «Συνεργατικοί Σχηματισμοί για την προώθηση της καινοτομίας στην τοπική επιχειρηματικότητα» του Προγράμματος «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» 2021 – 2027.

Η πρόσκληση απευθύνεται σε υφιστάμενες, νέες και υπό σύσταση νομικές οντότητες που είναι ταυτόχρονα ιδιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης του συνεργατικού σχηματισμού (cluster) και που νομίμως λειτουργούν και δραστηριοποιούνται ή πρόκειται να λειτουργήσουν και να δραστηριοποιηθούν στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για την υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος: «Κεντρική Μακεδονία» 2021-2027.

Βασικός στόχος της δράσης «Συνεργατικοί σχηματισμοί για την προώθηση της καινοτομίας στην τοπική επιχειρηματικότητα 2021-2027» είναι η ενίσχυση της ίδρυσης ή αναβάθμισης της λειτουργίας συνεργατικών σχηματισμών (clusters) για την προώθηση της καινοτομίας στην τοπική, επιχειρηματικότητα η οποία επιτυγχάνεται, ενδεικτικά, με:
– την από κοινού χρήση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού
– την ανάπτυξη και ενδυνάμωση δικτύων συνεργασίας με το οικοσύστημα της Περιφέρειας και ευρύτερες αλυσίδες αξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό
– τη μεταφορά τεχνογνωσίας και ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών μεταξύ ερευνητικών, φορέων – οργανισμών και επιχειρήσεων της Περιφέρειας

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Εθνικούς Πόρους.

Η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων ανέρχεται σε 4.000.000,00€.
Ενισχύονται αιτήσεις χρηματοδότησης ύψους (επιχορηγούμενος Π/Υ) από 300.000€ έως 500.000€. Το τελικό ποσοστό έντασης της ενίσχυσης προσδιορίζεται ανάλογα με το άρθρο του Καν. 651/2014 ως ισχύει, την κατηγορία δαπάνης και το μέγεθος του συνεργατικού σχηματισμού όπως αποτυπώνεται στους πίνακες της Αναλυτικής Πρόσκλησης της Δράσης.

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ)

-Ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης: 04-07-2024

-Ημερομηνία λήξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης: 04-10-2024

Δείτε περισσότερα εδώ.

ΕΣΠΑ 2021-2027, Έρευνα - Καινοτομία

Δημοσιεύθηκε η Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης ερευνητικών έργων από επιχειρήσεις στην ενιαία Δράση Έρευνας & Καινοτομίας «Ερευνώ – Καινοτομώ» του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα (ΕΣΠΑ 2021- 2027).

Η Δράση «Ερευνώ-Καινοτομώ» αποτελεί Πράξη Στρατηγικής Σημασίας του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» με προϋπολογισμό 300 εκατομύρια ευρώ.

Αιτήσεις χρηματοδότησης στη Δράση μπορούν να υποβάλλουν μεμονωμένες ΜμΕ, ομάδες επιχειρήσεων ή και συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς.

Βασικός στόχος της Δράσης είναι η σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων προς διεθνείς αγορές, με σκοπό τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και την αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης θα πρέπει να αφορούν σε έργα έρευνας και καινοτομίας και να εντάσσονται σε μια από τις τέσσερις (4) παρεμβάσεις:

I.             Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις

II.            Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς

III.           Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων

IV.          Σφραγίδα Αριστείας (Seal of Excellence) για επιχειρήσεις

Η υποβολή των Αιτήσεων Χρηματοδότησης (προτάσεων) γίνεται ηλεκτρονικά στην ελληνική γλώσσα μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων

Ως ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης,  για όλες τις Παρεμβάσεις της Δράσης, ορίζεται η Πέμπτη 06.06.2024 με καταληκτικές ημερομηνίες ως εξής:
– για την Παρέμβαση Ι την Τετάρτη 10.07.2024 και ώρα 15:00
– για την Παρέμβαση ΙΙ την Τετάρτη 17.07.2024 και ώρα 15:00
– για τις Παρεμβάσεις ΙΙΙ και IV η Πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά Κατηγορία Περιφέρειας και το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 27.11.2024 και ώρα 15:00.

Η Δράση υλοποιείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΥΔΕ ΕΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωση μέσω του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.

Δείτε περισσότερα εδώ

Οικονομία - Επιχειρήσεις, ΕΣΠΑ 2021-2027

Σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, τα οποία συμβάλλουν στην προώθηση της απασχόλησης, της επιχειρηματικότητας, της μετάβασης στον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό, καθώς και στην αποτελεσματικότερη κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών των Επιχειρήσεων. Πιο αναλυτικά:

Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση

6 προσκλήσεις, συνολικής δημόσιας χρηματοδότησης 330 εκατ. μέσω του προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021-2027 (ΠΔΑΜ),  με στόχο την  ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων, υπό σύσταση, νέων και υφιστάμενων ΜμΕ και Μεγάλων επιχειρήσεων, που θα υλοποιηθούν στις περιοχές των Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Μετάβασης (Ε.Σ.ΔΙ.Μ.) Δυτικής Μακεδονίας  και στους Δήμους Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας, Οιχαλίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ώστε να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές, εργασιακές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης και να υποστηριχθεί η μετάβαση τους σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία και μια ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη. Πιο αναλυτικά:

Οι 2 Δράσεις επιχειρηματικότητας, στοχεύουν στην ενίσχυση υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες ενθαρρύνουν επενδυτικά σχέδια, που στοχεύουν στην αξιοποίηση και ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών, καινοτόμων διαδικασιών στην παραγωγική διαδικασία, στην αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων ή/και παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και των ενεργειών οι οποίες αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες σε θέματα ενεργειακής αναβάθμισης, καθώς και τη συγκράτηση των θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων. 

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κυμαίνεται από 20.000€ έως 100.000€.

Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 70%. 

Στις επιλέξιμες δαπάνες των Δράσεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος, εξοπλισμός & μεταφορικά μέσα, παροχή υπηρεσιών και δαπάνες λογισμικού.

Κατά την ολοκλήρωση της επένδυσης, θα πρέπει να τηρείται η υλοποίηση δαπανών για την προστασία του Περιβάλλοντος και την Εξοικονόμηση Ενέργειας σε ποσοστό τουλάχιστον 30%. 

Υποβολή Αιτήσεων έως 10 Μαϊου  2024

4 Δράσεις, συνολικού προϋπολογισμού 280εκ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση ΜμΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων, σε περιοχές εδαφικών σχεδίων της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, (ΕΣΔΙΜ) ώστε να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές, εργασιακές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης και να υποστηριχθεί η μετάβαση τους σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία και μια ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κυμαίνεται από 500.000€ έως 12εκ €, ενώ για τις Μεγάλες επιχειρήσεις από 5εκ έως 40εκ €.

Οι Επιλέξιμες Δαπάνες περιλαμβάνουν:
-Δαπάνες για Κτήρια & Περιβάλλοντα Χώρο
-Δαπάνες Εξοπλισμού & Μεταφορικών Μέσων
-Δαπάνες Λογισμικού
-Δαπάνες Πιστοποίησης
-Δαπάνες Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας
-Δαπάνες Προσωπικού

Υποβολή Αιτήσεων έως 15 Μαϊου 2024

ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας

Δράση «Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση» στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία» του ΕΣΠΑ 2021-2027, με προϋπολογισμός 65 εκ ευρώ.

Η Δράση, έχει σκοπό την ενίσχυση των δραστηριοτήτων των τομέων προτεραιότητας της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (S3), όπως αυτοί εξειδικεύονται για κάθε Περιφέρεια (Περιφερειακές Απολήξεις), μέσω της στήριξης υφιστάμενων, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για την ανάπτυξη και διάχυση νέων τεχνολογιών, τον τεχνολογικό τους μετασχηματισμό, την μεγέθυνση (scale up), την εξωστρέφεια (έμφαση τόσο στις παγκόσμιες αλυσίδες αξίες – GVC, όσο και στην προώθηση προϊόντων υψηλής τεχνολογικής αξίας) και την προώθηση της διττής μετάβασης, δηλαδή του ψηφιακού μετασχηματισμού και της κυκλικής οικονομίας.

Το επενδυτικό σχέδιο θα πρέπει να συνδέεται με μία Περιφερειακή Απόληξη των τομέων προτεραιότητας της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (S3).

Οι επιλέξιμες δαπάνες περιλαμβάνουν:

  • Δαπάνες προσωπικού
  • Δαπάνες Εξοπλισμού, Μεταφορικών Μέσων & Οργάνων
  • Δαπάνες για Κτήρια, Γήπεδα, Εγκαταστάσεις & Περιβάλλοντα Χώρο
  • Δαπάνες για Παροχή Υπηρεσιών
  • Δαπάνες Λογισμικού
  • Δαπάνες Προβολής, Προώθησης & Δικτύωσης
  • Έμμεσες Δαπάνες

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 60.000€ έως 400.000€.

Η δημόσια δαπάνη για όλα τα επενδυτικά σχέδια ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού, ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύπτεται από ιδιωτική συμμετοχή.

Υποβολή αιτήσεων από 22 Ιανουαρίου έως 22 Μαϊου 2024

ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης

Δράση «Ενίσχυση υφιστάμενων μεταποιητικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης» στο πλαίσιο του προγράμματος, «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027» (ΠεΠ ΑΜΘ 2021-2027).

H δράση αφορά στην ενίσχυση υφιστάμενων μεταποιητικών μικρών, πολύ μικρών και μεσαίων (ΜμΕ) επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) προκειμένου να υλοποιήσουν επεμβάσεις βελτίωσης της ενεργειακής τους απόδοσης, όπως θεμελιώδη αναβάθμιση-αντικατάσταση ενεργοβόρων μηχανών και γραμμών παραγωγής.

Στο πλαίσιο της Δράσης ενισχύονται επενδυτικά σχέδια επιχορηγούμενου προϋπολογισμού από 50.000€ έως 1.000.000€.

Το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται στο 100% του προϋπολογισμού της αίτησης χρηματοδότησης.

Ενδεικτικά επιχορηγούνται οι Δαπάνες Εξοπλισμού:

  • Αντικατάσταση εξοπλισμού παραγωγικής διεργασίας με νέο υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης. 
  • Μόνωση θερμών και ψυχρών επιφανειών. 
  • Εξοπλισμός και εγκατάσταση συστημάτων ανάκτησης θερμότητας από τη λειτουργία παραγωγικού και μη παραγωγικού μηχανολογικού εξοπλισμού (συμπιεστών, ψυκτικών συγκροτημάτων, καυστήρων/λεβήτων, φούρνων, κλιβάνων υψηλής ενεργειακής απόδοσης). 
  • Αντικατάσταση των ατμολεβήτων με νέους υψηλής ενεργειακής απόδοσης στις εγκαταστάσεις παραγωγής ατμού. 
  • Μόνωση σωληνώσεων, τοποθέτηση ατμοπαγίδων κ.λπ. στις εγκαταστάσεις διανομής θερμότητας. 
  • Μόνωση δεξαμενών, εκμετάλλευση απορριπτόμενης θερμότητας στις εγκαταστάσεις χρήσης θερμότητας/ψύξης. 
  • Αντικατάσταση των παλαιών συμπιεστών με νέους καλύτερων αποδόσεων, χρήση εφεδρικού αεροσυμπιεστή, χρήση ενός συστήματος αυτοματισμού, στις εγκαταστάσεις πεπιεσμένου αέρα. 
  • Εγκατάσταση νέας αντλίας κενού υψηλής ενεργειακής απόδοσης στις εγκαταστάσεις παραγωγής κενού. 
  • Ανεμιστήρες και αντλίες μεταβλητής παροχής. 
  • Αντικατάσταση των υφιστάμενων κινητήρων με κινητήρες βελτιωμένου βαθμού απόδοσης. 
  • Εξοπλισμός και εργασίες αναβάθμισης συστήματος και ελέγχου φωτισμού στους χώρους παραγωγής της επιχείρησης. 
  • Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης ενέργειας για τους χώρους παραγωγής/ αποθήκευσης. 
  • Αντιστάθμιση άεργου ισχύος ηλεκτρικών καταναλώσεων. 
  • Προμήθεια εξοπλισμού μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων (τύπου ΚΛΑΡΚ) εντός του ευρύτερου χώρου άσκησης δραστηριότητας της επιχείρησης και με την προϋπόθεση ότι περιλαμβάνεται στην Έκθεση Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου. 

Υποβολή αιτήσεων από 22 Απριλίου έως 6 Ιουνίου 2024.

Εξοικονομώ Επιχειρώ

Το πρόγραμμα στοχεύει σε επενδυτικά σχέδια που θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας τουλάχιστον κατά 40% και μείωση εκπομπών ρύπων (CO2) τουλάχιστον κατά 35%.

Το πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΕΠΙΧΕΙΡΩ, απευθύνεται σε υφιστάμενες επιχειρήσεις μικρές, μεσαίες και μεγάλες από τον κλάδο υπηρεσιών, εμπορίου και από το κλάδο του τουρισμού.

Το ποσοστό ενίσχυσης, φτάνει έως 65%, αναλόγως του είδους της παρέμβασης (κτίρια και μη κτιριακές εγκαταστάσεις) και του μεγέθους της επιχείρησης.

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμό κάθε επενδυτικής πρότασης ενίσχυσης ορίζεται έως 500.000 ευρώ στο κλάδο του Τουρισμού και έως 250.000 ευρώ για εμπόριο και υπηρεσίες.

Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις θα λάβουν ενίσχυση, προκειμένου να υλοποιήσουν παρεμβάσεις σε:

  • θερμομόνωση, εγκατάσταση συστημάτων σκίασης,
  • ενεργειακής αναβάθμισης συστήματος φωτισμού, από νέας τεχνολογίας LED, εγκατάσταση αυτοματισμών μείωσης κατανάλωσης λόγω απουσίας/παρουσίας χρηστών,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα θέρμανσης χώρων, όπως αντικατάσταση λεβήτων από αντλίες θερμότητας,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ψύξης χώρων, όπως αντικατάσταση ψυκτών,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα αερισμού χώρων,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ζεστού νερού χρήσης,
  • εγκατάστασης συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όπως ηλιοθερμικά συστήματα,
  • εγκατάστασης συστήματος αντιστάθμισης,
  • εγκατάστασης συστημάτων αυτοματισμού, ελέγχου και διαχείρισης σε τοπικό και σε κεντρικό επίπεδο,
  • αντικατάσταση ενεργοβόρου εξοπλισμού που αφορά στην παραγωγική διαδικασία των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. φούρνοι, ψυγεία).

Στο πλαίσιο του προγράμματος, χρηματοδοτούνται και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ποσοστό έως 7% του επιλέξιμου προϋπολογισμού και με ανώτατο όριο τις 30.000 ευρώ για τις υπηρεσίες ενεργειακού ελεγκτή για κατάρτιση έκθεσης ενεργειακού ελέγχου (αρχική και τελική), οι υπηρεσίες ενεργειακού επιθεωρητή για έκδοση πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης (αρχικών και τελικών), η ανάπτυξη και πιστοποίηση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 50001, υπηρεσίες συμβούλου παρακολούθησης και διαχείρισης και εκπόνηση μελετών και ερευνών κάθε μορφής, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την υλοποίηση της έκθεσης αποτελεσμάτων ενεργειακού ελέγχου.

Εταιρικά Νέα

PK CONSULTING GROUP | Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος | 3rd Edition Energizing Greece Magazine
| Follow the Leaders of “E” | “Οι επενδύσεις αποτελούν την ευκαιρία ανόδου για την Ελληνική οικονομία”, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, PK CONSULTING GROUP
 
Papadopoulos.jpg.pagespeed.ce.fUSRQXNL8D

 

Άρθρο στο περιοδικό ENERGIZING GREECE MAGAZINE του διευθύνοντος συμβούλου της PK CONSULTING GROUP Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου 5

Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων, εθνικών και διεθνών, ώστε η ανταγωνιστική θέση της Ελλάδας να ενισχυθεί, απαιτεί επιτάχυνση των επενδύσεων από τις ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Οι επιχειρήσεις καλούνται καθημερινώς να προσαρμόσουν τις μεθόδους παραγωγής και λειτουργίας τους σε σχέση με τους κλιματικούς κινδύνους. Nα αναδιοργανώσουν τις διαδικασίες παραγωγής, εστιάζοντας στην ανάπτυξη ψηφιακών και διαχειριστικών δεξιοτήτων καθώς και να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους για να προσαρμοστούν σε μια αποδοτικότερη κλιματικά οικονομία. Αυτό είναι αναγκαίο, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιοποίησης και των εξελίξεων που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και οι εφαρμογές της εν λόγω τεχνολογίας.

Για να επιτευχθεί όμως, μια αποτελεσματική και γρήγορη μετάβαση, η Ελλάδα και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ε.Ε. πρέπει να καθορίσουν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και να προχωρήσουν σε προσαρμογές σε πολλούς θεσμικούς τομείς.

Foto 2

 

Λαμβάνοντας υπόψη, τη θέση της Ελλάδας στην τραπεζική χρηματοδότηση σε σχέση με το ΑΕΠ, συμπεραίνουμε ότι η συνολική χρηματοδότηση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι χαμηλή. Επομένως, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μέσω της αύξησης της χρηματοδότησης των επενδύσεων με τη χρήση δημόσιων πόρων. Επιπλέον, είναι σημαντικό να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μέσω της ανάπτυξης νέων αγορών και της εξωστρέφειας των επενδύσεων. Με τον τρόπο αυτό, θα ενισχυθεί η οικονομία και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας έτσι το κοινωνικό και οικονομικό αναπτυξιακό πλαίσιο της χώρας.

Για την  αύξηση της χρηματοδότησης επενδύσεων, έχουν θεσπιστεί χρηματοδοτικά προγράμματα και εργαλεία στήριξης. Αυτά περιλαμβάνουν, τα Κοινοτικά Προγράμματα, το Horizon, τα Συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027, το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0., το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 και τον Αναπτυξιακό Νόμο – Ν. 4887/2022.

Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σε τομείς όπως η φορολογία, ο εργασιακός νόμος και η γραφειοκρατία είναι αναγκαίες προκειμένου να δημιουργηθούν οι ευνοϊκές συνθήκες για τις επιχειρήσεις

Το Ταμείο Ανάκαμψης ειδικά, είναι μία σημαντική ευκαιρία για τη χώρα. Μετά την πρόσφατη Αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ελλάδα 2.0, οι συνολικοί ευρωπαϊκοί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται πλέον στα 36 δισ. ευρώ εκ των οποίων 18,2 δισ. για επιχορηγήσεις και 17,7 δισ. ευρώ για το δανειακό πρόγραμμα. Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν δεχθεί θετικά τα χαμηλότοκα δάνεια που προσφέρονται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα δάνεια του ΤΑΑ, είναι ιδιαίτερα σημαντικά σε μια εποχή που τα επιτόκια είναι υψηλά και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να πραγματοποιούν επενδύσεις, προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Είναι αναγκαίο να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, ώστε να εξασφαλίσουμε ισότιμους όρους ανταγωνισμού με την ευρωπαϊκή αγορά. Η ανάπτυξη καινοτόμων βιομηχανικών τομέων, η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η επέκταση των εξαγωγών αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την ανάκαμψη της οικονομίας. Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σε τομείς όπως η φορολογία, ο εργασιακός νόμος και η γραφειοκρατία είναι αναγκαίες προκειμένου να δημιουργηθούν οι ευνοϊκές συνθήκες για τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των εργαζομένων πρέπει να αναβαθμιστούν, προσαρμοζόμενες στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Μόνο με ολοκληρωμένη προσέγγιση και στρατηγική μπορούμε να προωθήσουμε την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία.

Foto 1

 

Τα σύγχρονα χρηματοοικονομικά εργαλεία, καθώς και η μεγάλη διαθεσιμότητα και ποικιλία των προγραμμάτων που προσφέρονται, αποτελούν ένα ζωτικό μέρος για την υποστήριξη και τη βελτίωση των βιώσιμων επιχειρήσεων. Μέσω αυτών των εργαλείων μπορούν να προσεγγιστούν καινούργιες αγορές, να αυξηθεί η προβολή και να βελτιωθεί η διαχείριση της ρευστότητας. Επίσης, η χρήση αυτών των εργαλείων αποτελεί πόλο έλξης για τις επενδύσεις στη χώρα, βοηθώντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη.

Η PK CONSULTING GROUP είναι μια Βoutique Consulting Firm που προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις και υπηρεσίες στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων. Βασικός στόχος είναι η βελτίωση της αξίας της εταιρείας του κάθε πελάτη, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της στο να παράγει λύσεις που γεννούν κέρδη. Προάγουμε την εργασιακή κουλτούρα που ενισχύει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, δημιουργώντας περιθώρια για την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας των εργαζομένων μας.

Διαχειριζόμαστε πλήθος έργων, σε όλους του κλάδους της οικονομίας, σε επιχειρήσεις που θέλουν να αξιοποιήσουν τα επιδοτούμενα προγράμματα, ως μέτρο στήριξης για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους σχεδίων, αλλά και αυτές που επιλέγουν τη συγχώνευση, την αναδιάρθρωση ή την εξαγορά τους από κάποια άλλη εταιρία προκειμένου να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας. Η επιλογή του κατάλληλου συμβούλου αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εξέλιξη και την επιτυχία ενός επενδυτικού σχεδίου.

Cover

 

Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, PK CONSULTING GROUP: “Οι επενδύσεις αποτελούν την ευκαιρία ανόδου για την Ελληνική οικονομία” | Date: 19/02/2024 © Energizing Greece Magazine | 3rd Edition March 2024 |