Μενού

Επικοινωνία

Αναπτυξιακός Νόμος

Κατηγορίες
Κατηγορίες

Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου

Την σκυτάλη του Νόμου παίρνει το καθεστώς που αφορά το τομέα του τουρισμού «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ», με σκοπό την χορήγηση ενισχύσεων που φθάνει έως και 75% του ΧΠΕ, σε ένα ευρύ πεδίο τουριστικών επενδύσεων που αφορούν κυρίως στη δημιουργία, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής τουριστικών καταλυμάτων, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών τους.

Ως ημερομηνία έναρξης της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο Καθεστώς Ενίσχυσης «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» ορίζεται η 5η Σεπτεμβρίου 2022 και ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολών η 5η Δεκεμβρίου 2022.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του παρόντος καθεστώτος για το έτος 2022 ανέρχεται σε εκατόν πενήντα εκατομμύρια (150.000.000) ευρώ, εκ των οποίων εβδομήντα πέντε εκατομμύρια (75.000.000) ευρώ αφορούν το είδος ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής.

ΥΠΑΓΟΜΕΝΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΆ ΣΧΕΔΙΑ

– Ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχείων τουλάχιστον 4 *
– Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείων τουλάχιστον 3*
– Επέκταση & εκσυγχρονισμός ξενοδοχείων 4* μετά από διακοπή λειτουργίας
– Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμός camping & glamping που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον 3*
– ίδρυση & εκσυγχρονισμός ξενοδοχειακών εντός χαρακτηρισμένων παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων, τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία 3*,
– Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
– ίδρυση, επέκταση & εκσυγχρονισμός ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας (condo hotels)

– Μπορεί να ενισχυθεί η ίδρυση και ο εκσυγχρονισμός μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων εφόσον:
– φέρουν διακριτικό τίτλο “Ξενώνας Φιλοξενίας”
– υλοποιούνται εντός παραδοσιακών οικισμών σε ορεινές περιοχές ή σε περιοχές που βρίσκονται σε απόσταση 30 χλμ. από τα σύνορα ή σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων
– κατατάσσονται σε κατηγορίες 5 κλειδιών
– διατηρούν τουλάχιστον 20 ενοικιαζόμενα δωμάτια

Τα επενδυτικά σχέδια, που υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του παρόντος, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης και ειδικότερα να πληρούν µία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α. Δημιουργία νέας μονάδας
β. Επέκταση της δυνητικότητας υφιστάμενης μονάδας
γ. Διαφοροποίηση της παραγωγής μιας μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παρασχεθεί ποτέ από αυτήν
δ. Θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Για την υπαγωγή στο παρόν καθεστώς ενίσχυσης, το ελάχιστο ύψος του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου ανέρχεται σε:

α. 1.000.000 ευρώ για μεγάλες επιχειρήσεις,
β. 500.000 ευρώ για μεσαίες επιχειρήσεις,
γ. 250.000 ευρώ για μικρές επιχειρήσεις,
δ. 100.000 ευρώ για πολύ μικρές επιχειρήσεις,
ε. 50.000 ευρώ για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), καθώς και τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς (Α.Σ.), τους Αστικούς Συνεταιρισμούς, τις Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.) και τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (Α.Ε.Σ.).

Σημαντικά σημεία της πρόσκλησης:

α. Στην ίδια Δημοτική Ενότητα υπάγεται μόνο ένα (1) επενδυτικό σχέδιο ανά φορέα συμπεριλαμβανομένων των συνδεδεμένων επιχειρήσεων του.

β. Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των ενισχύσεων του ν. 4887/2022 τα επενδυτικά σχέδια στο τομέα του Τουρισμού και για τα επόμενα δύο χρόνια, η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου και από την Περιφερειακή Ενότητα Θήρας, ο Δήμος Θήρας, πλην της Δημοτικής Κοινότητας Θηρασίας.

γ. η ελάχιστη απαιτούμενη βαθμολογία που πρέπει να συγκεντρώσει κάθε επενδυτικό σχέδιο προκειμένου να μπορεί να συμπεριληφθεί στους πίνακες κατάταξης ανέρχεται σε 50 βαθμούς.

Η υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται μέσω του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (https://opsan.mindev.gov.gr) που υποστηρίζει όλο τον «κύκλο ζωής» των επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού Νόμου.

Δείτε περισσότερα εδώ.

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων

Από την 27η Ιουλίου 2022 και με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης που φθάνουν έως και 75% του ΧΠΕ,  οι επιχειρήσεις του τομέα της Μεταποίησης και του κλάδου της Εφοδιαστικής Αλυσίδας μπορούν να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής στον Νέο Νόμο με σκοπό την τεχνολογική, παραγωγική, διοικητική και οργανωτική αναβάθμιση, καθώς και την καινοτόμο και εξωστρεφή ανάπτυξη και μεγέθυνση τους.

Οι υποβολές αιτήσεων ξεκινούν στις 27 Ιουλίου 2022, σε νέο πληροφοριακό σύστημα και  θα ολοκληρωθούν στις 31 Οκτωβρίου 2022.

Τα επενδυτικά σχέδια του παρόντος καθεστώτος ενισχύονται με τα κίνητρα της φορολογικής απαλλαγής, της επιχορήγησης, της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης.

Το ποσό των ενισχύσεων που χορηγείται σε κάθε επενδυτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπερβαίνει το όριο των 5εκ ευρώ για Μεσαίες και Μεγάλες επιχειρήσεις και τα 3εκ ευρώ για τις Μικρές & πολύ Μικρές επιχειρήσεις.

Επιλέξιμες δαπάνες (περιληπτικά)
i) Κατασκευή, επέκταση, εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
ii) Αγορά  νέων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εγκαταστάσεων και των μεταφορικών μέσων που κινούνται εντός του χώρου της  μονάδας.
iii) Επενδυτικές δαπάνες σε άυλα στοιχεία ενεργητικού, όπως  μεταφορά τεχνολογίας, μέσω της αγοράς δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αδειών εκμετάλλευσης, ευρεσιτεχνιών, συστήματα διασφάλισης και ελέγχου ποιότητας, εγκατάσταση λογισμικού και συστημάτων οργάνωσης της επιχείρησης.

Λοιπές δαπάνες, όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες, δαπάνες για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων,  δαπάνες για συμμετοχή ΜμΕ σε εμπορικές εκθέσεις , για πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση και εργαζομένων με αναπηρία.

Δείτε περισσότερα εδώ

Την έγκριση της τροποποίησης του χάρτη της Ελλάδας για τη χορήγηση περιφερειακών ενισχύσεων από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027, στο πλαίσιο των αναθεωρημένων κατευθυντήριων γραμμών για τις περιφερειακές ενισχύσεις, ανακοίνωσε η Κομισιόν, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Στο σχετικό δελτίο Τύπου επισημαίνεται πως στις 16 Ιουνίου 2022 η Επιτροπή ενέκρινε τα εδαφικά σχέδια δίκαιης μετάβασης της Ελλάδας, τα οποία καθορίζουν τα εδάφη που είναι επιλέξιμα για στήριξη από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης. Η εγκριθείσα σήμερα τροποποίηση του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων της Ελλάδας παρέχει δυνατότητα για υψηλότερα μέγιστα ποσοστά ενίσχυσης στα εν λόγω εδάφη, τα οποία επίσης βρίσκονται εντός περιοχών επιλέξιμων για ενίσχυση βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο α) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (οι λεγόμενες περιοχές «α»), το οποίο επιτρέπει τη χορήγηση ενισχύσεων για τη στήριξη των πλέον μειονεκτικών περιοχών.

Τα ανώτατα ποσοστά ενισχύσεων σε δικαιούχους εγκατεστημένους στις εν λόγω περιοχές θα αυξηθούν ως εξής:

i) από 30% σε 40% των επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών στην περιφέρεια του Νότιου Αιγαίου·

ii) από 40% σε 50% των επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών στις περιφέρειες της Κρήτης, της Δυτικής Μακεδονίας και στις περιφερειακές ενότητες Αρκαδίας και Μεσσηνίας της Πελοποννήσου· και

iii) από 50 % σε 60 % των επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών στην περιφέρεια του Βόρειου Αιγαίου.

Η έκδοση της απόφασης  είναι διαθέσιμη με τον αριθμό υπόθεσης SA.103501 στο Μητρώο Κρατικών Ενισχύσεων.

Δείτε το νέο ΧΑΡΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος αποτελεί το πλαίσιο για την θέσπιση καθεστώτων χορήγησης κρατικών ενισχύσεων σε επενδυτικά σχέδια, τα οποία δύνανται να υπάγονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

1.Ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός επιχειρήσεων,
2. Πράσινη μετάβαση – Περιβαλλοντική αναβάθμιση επιχειρήσεων,
3. Νέο Επιχειρείν,
4. Καθεστώς Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης,
5. Έρευνα και εφαρμοσμένη καινοτομία,
6. Αγροδιατροφή – πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων – αλιεία και
υδατοκαλλιέργεια,
7. Μεταποίηση – Εφοδιαστική αλυσίδα,
8. Επιχειρηματική εξωστρέφεια,
9. Ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων,
10. Εναλλακτικές μορφές τουρισμού,
11. Μεγάλες επενδύσεις,
12. Ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας,
13. Επιχειρηματικότητα 360ο

Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος προβλέπει την ενίσχυση τμήματος των δαπανών ενός επενδυτικού σχεδίου που αφορούν στην ίδρυση και δημιουργία νέας μονάδας, στην επέκταση παραγωγικής δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας, στη διαφοροποίηση της παραγωγής μιας επιχείρησης σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παραχθεί ποτέ από αυτή, καθώς και στη θεμελιώδη αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Η σημαντικότερη καινοτομία του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου εντοπίζεται στην υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων, τα οποία δεν διαθέτουν τον χαρακτήρα μια ολοκληρωμένης επένδυσης, όπως περιγράφεται παραπάνω, αλλά ενισχύονται αποκλειστικά για ειδικές κατηγορίες δαπανών.

Τα ποσοστά ενισχύσεων διαμορφώνονται ως εξής:

έως 50% για τις μεγάλες επιχειρήσεις,
έως 60% για τις μεσαίες και
έως 70% για τις μικρές.

Δικαιούχοι των ενισχύσεων που χορηγούνται με βάση τα παραπάνω καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022, είναι οι φορείς επενδύσεων που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν υποκατάστημα στην ελληνική Επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή έναρξης εργασιών του επενδυτικού σχεδίου και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:
α. Εμπορική εταιρεία,
β. συνεταιρισμός,
γ. Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑΣ), Ομάδες Παραγωγών (Ομ.Π), Οργανώσεις Παραγωγών (Ο.Π) Αστικοί Συνεταιρισμοί, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ),
δ. υπό ίδρυση ή υπό συγχώνευση εταιρείες, με την υποχρέωση να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες δημοσιότητας πριν την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου,
ε. κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα,
στ. δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους, εφόσον: δεν τους έχει ανατεθεί η εξυπηρέτηση δημόσιου σκοπού, δεν έχει ανατεθεί από το κράτος αποκλειστικά σε αυτούς η προσφορά υπηρεσιών, δεν επιχορηγείται η λειτουργία τους με δημόσιους πόρους για το διάστημα τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων.
ζ)ατοµικές επιχειρήσεις µε ανώτατο επιλέξιµο κόστος επενδυτικού σχεδίου ποσού διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ µόνο για το καθεστώς «Αγροδιατροφή – πρωτογενής παραγωγή και µεταποίηση γεωργικών προϊόντων – αλιεία και υδατοκαλλιέργεια.»

Το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των δέκα εκατομμυρίων (10.000.000) ευρώ, με εξαίρεση όσα από τα καθεστώτα ορίζουν διαφορετικό ποσό.
Οι παρεχόμενες σε κάθε φορέα επενδυτικού σχεδίου ενισχύσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ενισχύσεις σε συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις, δεν μπορεί να υπερβούν σωρευτικά τα είκοσι εκατομμύρια (20.000.000) ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση και τα τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων. Οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για τα επενδυτικά σχέδια, τα οποία υπάγονται στο παρόν και για χρονική περίοδο τριών (3) ετών από την υποβολή της αίτησης του φορέα για υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου του.

– Καθορίζεται το  θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει την εφαρμογή των ανωτέρω καθεστώτων ενισχύσεων, τίθενται ορισμοί και προσδιορίζονται τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στα εν λόγω καθεστώτα και οι επιλέξιμες δαπάνες που δύνανται να λαμβάνουν ενισχύσεις. 

– Εξειδικεύονται τα είδη, το περιεχόμενο και ο τρόπος καταβολής των προβλεπόμενων ενισχύσεων:

  1. φορολογική απαλλαγή,
  2. επιχορήγηση,
  3. επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing),
  4. επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης,
  5. χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου,που αφορά στο καθεστώς «Νέο Επιχειρείν»

– Καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων στα προβλεπόμενα καθεστώτα χορήγησης ενισχύσεων, ο έλεγχος των επιμέρους σταδίων τους (υλοποίηση, τυχόν τροποποίηση, ολοκλήρωση, έναρξη παραγωγικής λειτουργίας), καθώς και οι υποχρεώσεις των ενισχυόμενων φορέων.  

– Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων:

 – Αξιοποιούνται το Εθνικό Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών (Ε.Μ.Π.Α.),  καθώς και το Μητρώο Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών

 – Παρέχεται εξουσιοδότηση για τη σύσταση Επιτροπής Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων,

 – Περιλαμβάνεται πρόβλεψη για διενέργεια δειγματοληπτικού ελέγχου ποσοστού, τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον ετησίως επί του συνόλου των επενδυτικών σχεδίων

– Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος του Αναπτυξιακού νόμου 

-Προσαρτώνται στον  νόμο και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα αυτού τα Παραρτήματα Α (υπαγόμενα και εξαιρούμενα επενδυτικά σχέδια) και Β (επιλέξιμες δαπάνες εκτός περιφερειακών ενισχύσεων). 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

Αναπτυξιακός Νόμος, Αναπτυξιακός Νόμος, Αναπτυξιακός Νόμος, Αναπτυξιακός Νόμος, Αναπτυξιακός Νόμος

O Νόμος χωρίζεται σε 5 μέρη:

ΜΕΡΟΣ Α΄: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Σκοπός του Μέρους Α΄ είναι η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος για την υλοποίηση στρατηγικών επενδύσεων, προκειμένου να απλοποιηθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αξιολόγησης και υλοποίησης αυτών και να ενισχυθεί η ασφάλεια δικαίου των στρατηγικών επενδυτών. Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι η διαμόρφωση ενός νέου ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου για τις στρατηγικές επενδύσεις.

ΜΕΡΟΣ Β΄: ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι η αναμόρφωση του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου του αναπτυξιακού νόμου του ν. 4399/2016 (Α΄117). Επιπροσθέτως, επέρχονται ειδικότερες τροποποιήσεις ως προς το θεσμικό πλαίσιο δραστηριοποίησης αλλοδαπών εταιρειών στην Ελληνική Επικράτεια. Ως προς τις ιδιωτικές επενδύσεις, τροποποιώντας τον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016, προωθούνται ουσιαστικές βελτιωτικές παρεμβάσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και ελέγχου των επενδύσεων προκειμένου να καταστούν ταχύτερες και αποτελεσματικές. Διευρύνονται οι φορείς από τους οποίους θα προέρχονται τα μέλη των Επιτροπών Αξιολόγησης, εμπλέκοντας περισσότερους πιστοποιημένους ελεγκτές που προέρχονται από την αγορά και τίθενται συγκεκριμένες προθεσμίες αξιολόγησης και ελέγχου υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων.

ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΥΣ
Σκοπός του παρόντος είναι η δηµιουργία νοµοθετικού πλαισίου για τις «εταιρείες-τεχνοβλαστούς» (spinoffs) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων (Α.Ε.Ι.) και των Ερευνητικών Κέντρων.

ΜΕΡΟΣ Δ΄ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Παράταση προθεσµίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των ν. 3299/2004 και 3908/2011 Παρατείνεται µέχρι την 31η.12.2022 η προθεσµία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στους ν. 3299/2004 (Α΄ 261) και 3908/2011

ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δηµοσίευσή του στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιµέρους διατάξεις του.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ     

Ως «Στρατηγικές Επενδύσεις» νοούνται οι επενδύσεις, οι οποίες, λόγω της στρατηγικής τους βαρύτητας για την εθνική ή την τοπική οικονομία, δύνανται να ενισχύσουν την απασχόληση, την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της Χώρας, σύμφωνα με τις αρχές της κοινωνικά δίκαιης, δίχως αποκλεισμούς, ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης, με κύρια χαρακτηριστικά:

  • την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων,
  • την εξωστρέφεια και εξαγωγική δραστηριότητα,
  • την καινοτομία, την ανταγωνιστικότητα, τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό,
  • την εξοικονόμηση φυσικών πόρων στην προοπτική της κυκλικής οικονομίας και την υψηλή προστιθέμενη αξία,  ιδίως σε τομείς οικονομικών δραστηριοτήτων διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων ή υπηρεσιών.

ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ:

Με το νέο νόμο για την επιτάχυνση των στρατηγικών επενδύσεων:

-Η παρακολούθηση της διαδικασίας υλοποίησης κάθε εγκεκριμένης από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.) επενδυτικής πρότασης, ανατίθεται στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

-Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.), αποφασίσει  μέσα σε  (30) ημέρες για τον χαρακτηρισμό ή μη της επενδυτικής πρότασης ως στρατηγικής, καθώς και για τα χορηγούμενα κίνητρα.

-Για τον χαρακτηρισμό μιας επένδυσης ως στρατηγικής, η Δ.Ε.Σ.Ε. λαμβάνει υπόψη κριτήρια όπως η οικονομική βιωσιμότητα και η χρηματοοικονομική επάρκεια της προτεινόμενης επένδυσης, καθώς και η φερεγγυότητα του επενδυτή.

– Η επένδυση πρέπει αν στοχεύει στην αύξηση και διατήρηση με βιώσιμο τρόπο της απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένης της απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.

– Εισάγονται  κίνητρα για νέες κατηγορίες επενδύσεων, όπως η αγροδιατροφή, η τεχνητή νοημοσύνη, η διαχείριση απορριμμάτων, η ρομποτική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, τα επιχειρηματικά πάρκα και τα IPCEI Projects (Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος – Important Projects of Common European Interest).

– «Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας». Προωθούν την πράσινη οικονομία, την καινοτομία, την τεχνολογία, την οικονομία χαμηλού ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος, πχ ηλεκτροπαραγωγή από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, συστήματα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου,εγκαταστάσεις θαλάσσιων, αιολικών ή πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων.

Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο του Νόμου.   

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
info@atwa.gr