Μενού

Επικοινωνία

Μενού

Επικοινωνία

ΕΣΠΑ 2021-2027

ΕΣΠΑ 2021-2027

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027», δημόσιας δαπάνης 3,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,1 δισ. ευρώ προέρχονται από κοινοτικούς πόρους των Ταμείων ΕΤΠΑ και ΕΚΤ+. Πρόκειται για το πρώτο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021-2027 που εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027» αποτελεί ολοκληρωμένη παρέμβαση που θα υποστηρίξει τους παραγωγικούς, ανταγωνιστικούς και εξωστρεφείς τομείς της οικονομίας στη μετάβασή τους σε ένα αναπτυξιακό πρότυπο που καθοδηγείται από την Οικονομία της Γνώσης, αποτυπώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της Χώρας και σε εναρμόνιση με τις νέες προτεραιότητες της Επιτροπής.

Είναι το εργαλείο υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (ΕΣΕΕ) που συνδέει την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση των εθνικών και περιφερειακών πλεονεκτημάτων. Επίσης, εναρμονίζεται με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, προωθώντας παρεμβάσεις και επενδύσεις που συνεισφέρουν στους στόχους που έχουν τεθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στόχος του προγράμματος είναι η αύξηση του μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων και η ενίσχυση του εξωστρεφούς προσανατολισμού τους ώστε να αποτελέσουν βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική του είναι συμπληρωματική με τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), ο οποίος χρηματοδοτεί μεταρρυθμίσεις και μακροπρόθεσμες επενδύσεις για την παραγωγικότητα και ανθεκτικότητα της οικονομίας.

Η στρατηγική του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027» οργανώνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες επενδύσεων στο πλαίσιο των αντίστοιχων Ταμείων:

–Ενίσχυση Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΤΠΑ)
–Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας και Ανταγωνιστικότητας (ΕΤΠΑ)
–Βελτίωση Πρόσβασης Επιχειρήσεων σε Χρηματοδότηση (ΕΤΠΑ)
–Ανάπτυξη Ανθρώπινου Κεφαλαίου στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Μετασχηματισμού (ΕΚΤ+)

Ενδεικτικές Δράσεις του Προγράμματος είναι οι ακόλουθες:

–Στήριξη παραγωγικών επενδύσεων με έμφαση στην καινοτομία, τεχνολογική προσαρμογή, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη στροφή σε φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες και προϊόντα
–Ανάπτυξη της παραγωγής διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων και υπηρεσιών
–Ενίσχυση της νέας / νεοφυούς επιχειρηματικότητας υψηλής προστιθέμενης αξίας
–Υποστήριξη της ανάπτυξης / υιοθέτησης καινοτομιών
–Υπηρεσίες στήριξης της επιχειρηματικότητας και δημιουργία ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος
–Αναβάθμιση και ποιοτικός εκσυγχρονισμός του τουριστικού προϊόντος
–Ενθάρρυνση clusters ή/και συνεργασιών ΜΜΕ μεταξύ τους ή/και με μεγαλύτερες επιχειρήσεις
–Ανάπτυξη / Αναβάθμιση δομών / μηχανισμών στήριξης επιχειρηματικότητας
–Περιβαλλοντικές υποδομές / πράσινη ανάπτυξη

Μεταξύ των εμβληματικών δράσεων του προγράμματος περιλαμβάνονται:

– Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ
– Equifund
– Πράσινο Ταμείο για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Δείτε την Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την περίληψη  του προγράμματος ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ 2021-2027

ΕΣΠΑ 2021-2027

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υποβολή του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ) και των Εδαφικών Σχεδίων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Εθνικού Κόμβου της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης (Ε.Υ.Σ.Σ.Α.) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Το Πρόγραμμα ΔΑΜ για την περίοδο 2021-2027 είναι από τα πρώτα Τομεακά Προγράμματα που αναμένεται να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των εθνικών μας στόχων. Αποτελεί τον κύριο πυλώνα για τον σχεδιασμό μίας αναπτυξιακής στρατηγικής στις περιοχές ΔΑΜ και παρέχει τα αναγκαία μέσα προκειμένου να επιτευχθούν σημαντικά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά αποτελέσματα.

Το Πρόγραμμα ΔΑΜ έχει συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 1,63 δισεκατομμύρια ευρώ και διαρθρώνεται σε Προτεραιότητες όπως:

  • Η ενίσχυση και προώθηση της επιχειρηματικότητας, με δράσεις ενίσχυσης των επιχειρήσεων – με έμφαση στις μικρομεσαίες – και της διασύνδεσης της επιχειρηματικότητας με την έρευνα και την καινοτομία.
  • Η ενεργειακή μετάβαση, με δράσεις ενεργειακού χαρακτήρα όπως η τηλεθέρμανση, η ηλεκτροκίνηση, τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας κλπ.
  • Η κυκλική οικονομία, με δράσεις που στοχεύουν στην επανάχρηση των λιγνιτικών εδαφών και την ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων.
  • Η δίκαιη εργασιακή μετάβαση, με δράσεις ενδυνάμωσης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού των περιοχών μετάβασης και την προώθηση της απασχόλησης.

O Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Η σημερινή ημέρα ολοκλήρωσης της υποβολής του Προγράμματος ΔΑΜ με γεμίζει ικανοποίηση και χαρά, γιατί παρά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε παγκοσμίως, η Κυβέρνησή μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα με σχέδιο και μεθοδικότητα για την Ελλάδα που ονειρευόμαστε. Μια Ελλάδα με προτεραιότητα την πράσινη μετάβαση και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σε βιώσιμη κατεύθυνση. Θέλω να συγχαρώ τον Αναπληρωτή Υπουργό, Νίκο Παπαθανάση, τον Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής ΣΔΑΜ, Κωστή Μουσουρούλη, τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ, Πελοπίδα Καλλίρη και την ομάδα τους,  που εργάστηκαν με προσήλωση και ζήλο για την επίτευξη του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αρμόδιος για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση, Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε:

«Θέλω να συγχαρώ όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση της υποβολής του Προγράμματος ΔΑΜ και κυρίως τον Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής ΣΔΑΜ κ. Κωστή Μουσουρούλη για την καθοριστική συμβολή του στο όλο εγχείρημα και τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ κ. Πελοπίδα Καλλίρη. Με τους συνολικούς δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους που θα εισρεύσουν στη χώρα μας τα επόμενα επτά χρόνια και την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου από την μονοκαλλιέργεια της λιγνιτικής παραγωγής, προχωράμε σε μια πράσινη, κυκλική και βιώσιμη ανάπτυξη με περισσότερες και ποιοτικές θέσεις εργασίας. Δίνουμε νέα προοπτική στους κατοίκους των περιοχών μετάβασης.».

Δείτε το Δελτίο τύπου

ΕΣΠΑ 2021-2027

Νόμος 4914/2022 – ΦΕΚ 61/Α/21-3-2022 για το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ενίσχυσης (ΕΣΠΑ) 2021-2027

Δημοσιεύθηκε ο Νόμος 4914/2022 – ΦΕΚ 61/Α/21-3-2022 για το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ενίσχυσης (ΕΣΠΑ) 2021-2027  με τίτλο «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων».

Καθορίζεται το πλαίσιο διακυβέρνησης και θεσπίζονται οι κανόνες για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 όσον αφορά στη διαχείριση, τον έλεγχο, τον συντονισμό και την υλοποίηση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
ii. συστήνεται Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.»,
iii. ρυθμίζονται λοιπά θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ειδικότερα:
Ορίζονται τα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (Ε.Κ.Τ.+), το Ταμείο Συνοχής (Τ.Σ.), το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Τ.Δ.Μ.), το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (Ε.Τ.Θ.Α.Υ.), το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (Τ.Α.Μ.Ε.), το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Τ.Ε.Α.), το Μέσο για τη Χρηματοδοτική Στήριξη της Διαχείρισης των Συνόρων και την Πολιτική των Θεωρήσεων (Μ.Δ.Σ.Θ.) και το Στρατηγικό Σχέδιο για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (Σ.Σ.Κ.Α.Π.) που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων (Ε.Γ.Τ.Ε.) και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.).

Αναφέρονται τα Προγράμματα που περιλαμβάνονται στο Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.) και στα Ταμεία Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΤΑ.Μ.Ε.Υ.) και τα οποία δύνανται να λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από τα οριζόμενα Ταμεία, για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Καθορίζονται:
α. οι Αρμόδιες Αρχές για την i) διαχείριση και τον έλεγχο των Προγραμμάτων που περιλαμβάνονται στο Ε.Σ.Π.Α. και το ΤΑ.Μ.Ε.Υ. και ii) υλοποίηση του Σ.Σ. Κ.Α.Π.,  οι Διαχειριστικές Αρχές των i) Τομεακών και των Περιφερειακών Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 ii) των Προγραμμάτων του ΤΑ.Μ.Ε.Υ., καθώς και οι αρμοδιότητες αυτών.
Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση και παρακολούθηση Προγραμμάτων στο πλαίσιο του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» (INTERREG) 2021-2027 (ασκούνται από την Ειδική Υπηρεσία INTERREG) 2021-2027, της οποίας οι δαπάνες λειτουργίας καλύπτονται από την τεχνική βοήθεια των Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας 2014-2020 και των Προγραμμάτων INTERREG 2021-2027 .
β. Περιγράφονται οι αρμοδιότητες της οικείας Διαχειριστικής Αρχής.
γ. Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τις Κοινές Γραμματείες των Προγραμμάτων INTERREG) 2021-2027 (ασκούνται από την Ειδική Υπηρεσία INTERREG 2021-2027, ιδίως σε θέματα συγκρότησης και στελέχωσης αυτών (χρηματοδοτούνται από πόρους της τεχνικής βοήθειας των αντίστοιχων Προγραμμάτων, καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα εξωτερικού/μετανάστευσης στο προσωπικό των Κοινών Γραμματειών που προέρχεται από χώρες εκτός Ελλάδας και δεν είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας καθώς και εφάπαξ αποζημίωση μετεγκατάστασης, για την κάλυψη των σχετικών εξόδων, παρατείνονται από τη λήξη τους οι συμβάσεις ι.δ.ο.χ. των υπηρετούντων στις Κοινές Γραμματείες).

Αναφέρονται τα χρηματοδοτικά μέσα υλοποίησης:
i) πράξεων στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. και του Σ.Σ. Κ.Α.Π.,
ii) έργων και δράσεων που αξιοποιούν ανακυκλούμενους πόρους χρηματοδοτικών μέσων Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. των Προγραμματικών Περιόδων 2007-2013 και 2014-2020,
iii) των ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων (Ο.Χ.Ε. και Ο.Χ.Ε.-Β.Α.Α.- Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη),
iv) των στρατηγικών LEADER/Τ.Α.Π.ΤΟ.Κ.,
v) του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ ΕΟΧ), κ.λπ.

Όπως δήλωσε Ο Γενικός Γραμματέας του Εταιρικού Περιφερειακού Συμφώνου Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), κ. Δημήτρης Σκάλκος με  τον νέο νόμο πρέπει να σημειωθεί πως προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις και βελτιώσεις σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το ΕΣΠΑ 2014-2020 (ν.4314/2014) όπως:

• Θέσπιση Συμβούλιου Παρακολούθησης και Συντονισμού ΕΣΠA με αποστολή το συντονισμό των Ταμείων και των συνεργειών και της συμπληρωματικότητάς τους. Αποτελείται από τους προέδρους των επιτροπών παρακολούθησης των Προγραμμάτων, Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς αρμόδιων Υπουργείων, εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, της Λογιστικής Αρχής, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, της ΜΟΔ ΑΕ, και αντιπροσωπευτικών μη κυβερνητικών οργανώσεων.

• Δημιουργία νέας Ειδικής Υπηρεσίας για τη διαχείριση του Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων». Δέσμευση ποσού για τη χρηματοδότηση δράσεων υποστήριξης (capacity building).

• Αναδιάρθρωση Εθνικής Αρχής Συντονισμού: Συγχώνευση υπηρεσιών, δημιουργία νέων υπηρεσιών με στόχο την ενδυνάμωση του συντονισμού (ενισχυμένη υποστήριξη των Περιφερειών, των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, ενισχυμένη υποστήριξη των δικαιούχων).

• Διατήρηση των Επιτελικών Δομών στα Υπουργεία που υλοποιούν συγχρηματοδοτούμενα έργα, με περιορισμό σε μία δομή ανά Υπουργείο.

• Απλοποίηση της διαδικασίας εξειδίκευσης των προγραμμάτων, για την οποία δεν απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος, έμφαση στον προγραμματισμό των προσκλήσεων και στην έγκαιρη δημοσίευση αυτού.

• Πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες. Διαλειτουργικά πληροφοριακά συστήματα: Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «ΟΠΣ», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσίων Επενδύσεων «ΟΠΣ-ΠΔΕ» ή «e-pde», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων «ΟΠΣΚΕ», Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας «ΠΣΣΚΕΗΣ».

• Χρηματοδοτικά μέσα: Δεν απαιτείται ΥΑ/ΚΥΑ για τη σύστασή τους.

• Πληρωμές στους Δικαιούχους: Δεν υπόκεινται σε αφαίρεση, ή παρακράτηση λόγω οφειλών προς το Δημόσιο και προς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων και καταβάλλονται με προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Για πράξεις < 10 χιλ. € οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται χωρίς προσκόμιση των ως άνω αποδεικτικών .

• Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το ΠΔΕ: Οι Ειδικές Υπηρεσίες δύναται να ορίζονται, με απόφαση του Διατάκτη, διαχειριστές έργου/ υπόλογοι για τις πληρωμές του ΠΔΕ:

  • Για πληρωμή ποσού προς δικαιούχο πληρωμής για παροχή αγαθών/υπηρεσιών ενεργειών τεχνικής βοήθειας και για πληρωμή δικαιούχων κρατικών ενισχύσεων (Άμεση Πληρωμή)
  • Για μεταφορά ποσού έργου του ΠΔΕ προς δικαιούχο για την εκτέλεση/υλοποίηση συγκεκριμένου έργου (Έμμεση Πληρωμή).

• Νέα κανονιστική απαίτηση: Η Διαχειριστική Αρχή θα πρέπει κατά την επιλογή πράξεων να επαληθεύει ότι ο δικαιούχος διαθέτει τους απαραίτητους χρηματοδοτικούς πόρους και μηχανισμούς για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης για πράξεις που περιλαμβάνουν επενδύσεις σε υποδομές ή παραγωγικές επενδύσεις, ώστε να διασφαλίσει την οικονομική τους βιωσιμότητα.

• Μείωση διοικητικών επαληθεύσεων: Όχι επί του συνόλου των δαπανών, αλλά ανάλογες με τους εκ των προτέρων εντοπισθέντες κινδύνους.

• Δυνατότητα διενέργειας επιτόπιων επαληθεύσεων από εξωτερικούς φορείς.

Συστήνεται ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.», ορίζεται το καταστατικό της εταιρείας

Σκοπός της «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.» είναι η διαχείριση και λειτουργία του ως άνω Μητρώου, η επίσημη και αξιόπιστη καταγραφή των νεοφυών (startup) επιχειρήσεων της Χώρας, η χαρτογράφηση του οικοσυστήματος που αυτές συνθέτουν, η  μεταξύ τους δικτύωση, η δικτύωση με την επιχειρηματική κοινότητα και την ελληνική βιομηχανία με σκοπό την ανατροφοδότηση αναγκών της αγοράς, η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων αυτών, η παρακολούθηση της πορείας τους στη βάση κρίσιμων δεικτών, η δημιουργία βάσης δεδομένων για την εύρεση εξειδικευμένων – επιστημονικών θέσεων εργασίας σε νεοφυείς επιχειρήσεις, η λειτουργία της πλατφόρμας ως πόλου έλξης για επενδυτές, όπως επενδυτικούς αγγέλους, venture capital funds και επιχειρήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό, η στοχευμένη υποστήριξή τους με διάφορα δυνητικά μέτρα χρηματοδότησης από την Πολιτεία και η χορήγηση επιχειρηματικών βραβείων, όπως αναλυτικότερα αναφέρονται στο καταστατικό της.

Άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Άρθρο 78
Υποχρέωση γνωστοποίησης επιχειρήσεων που έχουν υπαχθεί στον ν. 3299/2004 για την υλοποίηση του πενήντα τοις εκατό (50%) του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου τους
Οι φορείς των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στον ν. 3299/2004 (Α΄ 261) και δεν έχουν γνωστοποιήσει την υλοποίηση του πενήντα τοις εκατό (50%) του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου στις προκαθορισμένες ημερομηνίες, όπως αυτές προσδιορίζονται στην περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 76 του ν. 4399/2016 (Α΄ 117), υποχρεούνται να γνωστοποιούν την υλοποίηση αυτή στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή της οικείας περιφέρειας, με την υποβολή είτε υπεύθυνης δήλωσης είτε αιτήματος ελέγχου, εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Άρθρο 79
Απαλλαγή μακροχρόνιας υποχρέωσης τήρησης θέσεων εργασίας για πληττόμενες επιχειρήσεις λόγω πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
Κατά τον έλεγχο τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων διατήρησης θέσεων εργασίας των επιχειρήσεων, των οποίων επενδυτικά σχέδια έχουν υπαχθεί στους ν. 3299/2004 (Α΄ 261), 3908/2011 (Α΄8) και 4399/2016 (Α΄ 117) και των οποίων η δραστηριότητα εμπίπτει στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) των κλάδων που πλήττονται από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19, εξαιρούνται οι θέσεις εργασίας που απωλέστηκαν την περίοδο μεταξύ της 1ης.1.2020 και της 30ής.6.2021, αποκλειστικά για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεών τους.

Άρθρο 81
Αξιοποίηση κινήτρου φορολογικής απαλλαγής σε επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων των ν. 4399/2016  και 3908/2011.
Επιχειρήσεις των οποίων επενδυτικά σχέδια έχουν υπαχθεί στους ν. 3908/2011 (Α΄ 8) και 4399/2016 (Α΄ 117) και έχουν υποβάλει αίτηση για την πιστοποίηση ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) του επενδυτικού έργου ή για την ολοκλήρωση των επενδύσεών τους, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021, δικαιούνται τη χρήση της ωφέλειας κινήτρου φορολογικής απαλλαγής, κατ’ εξαίρεση, για τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το έτος 2021, εφόσον η απόφαση πιστοποίησης εκδοθεί έως την ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος φορολογικού έτους 2021.

Άρθρο 85
Υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων του ν. 4399/2016 στην αρμοδιότητα της Γνωμοδοτικής Επιτροπής του ν. 4887/2022
Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 122 του ν. 4887/2022 Η παρ. 3 του άρθρου 122 του ν. 4887/2022 (Α΄16) τροποποιείται με την προσθήκη του ν. 4399/2016 (Α΄117) στους νόμους στους οποίους υπάγονται επενδυτικά σχέδια και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Έργο της Επιτροπής είναι η γνωμοδότηση για την έκδοση αποφάσεων ανάκλησης και επιστροφής ενισχύσεων, εκτός από αυτές που εκδίδονται κατόπιν αιτήσεων των φορέων των επενδύσεων, καθώς και ο τρόπος συμμόρφωσης προς δικαστικές αποφάσεις και συστάσεις ελεγκτικών οργάνων για επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στον παρόντα και στους ν. 4399/2016 (Α΄117), ν. 3908/2011 (Α΄8), ν. 3299/2004 (Α΄261), ν. 2601/1998 (Α΄81) και ν. 1892/1990 (Α΄101).

ΕΣΠΑ 2021-2027

Προκηρύχθηκε η Δράση “Έκτακτη επιχορήγηση των περισσότερο πληττόμενων από την πανδημία επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκθέσεων, τροφοδοσίας εκδηλώσεων, παροχής υπηρεσιών γυμναστήριου και σχολής χορού” του ΕΠΑνΕΚ (ΕΣΠΑ 2014-2020), η οποία έχει ως βασικό στόχο την ενίσχυση επιχειρήσεων των κλάδων παροχής υπηρεσιών οργάνωσης συνεδρίων/εμπορικών εκθέσεων, τροφοδοσίας για εκδηλώσεις, εστίασης/διασκέδασης/ψυχαγωγίας, γυμναστηρίων και σχολών χορού, που νομίμως λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Η Δημόσια Δαπάνη της Δράσης χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και ο ενδεικτικός προϋπολογισμός (Δημόσια Δαπάνη) της Δράσης ανέρχεται σε πενήντα εκατομμύρια ευρώ (50.000.000€) και κατανέμεται ενδεικτικά σε σαράντα έξι εκατομμύρια ευρώ (46.000.000€) για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και τέσσερα εκατομμύρια ευρώ (4.000.000€) για Μεγάλες Επιχειρήσεις.

Η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων ορίζεται η Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 15 Απριλίου.

Η επιχορήγηση προς κάθε επιχείρηση ανέρχεται σε ποσοστό 8% κατά μέγιστο επί του Κύκλου Εργασιών του έτους 2019 και μέχρι το ύψος των 400.000 €. Οι επιχειρήσεις των ανωτέρω κλάδων που συστάθηκαν εντός των δύο ετών πανδημίας (έτος 2020 και έτος 2021) εντάσσονται αυτοδίκαια στη δράση με κατ’ αναλογία υπολογιζόμενη μέγιστη επιχορήγηση.

Οι κυριότερες προϋποθέσεις συμμετοχής στη δράση είναι:

  • Νόμιμη λειτουργία
  • Βασική δραστηριοποίηση (Κύριος ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα) στους επιλέξιμους κλάδους
  • Μείωση Κύκλου Εργασιών έτους 2020 σε ποσοστό τουλάχιστον 50,0% σε σχέση με τον Κύκλο Εργασιών έτους 2019
  • Πλήρωση απαιτήσεων περί μη προβληματικότητας στο έτος 2019
  • Μη υπέρβαση Ορίου Σώρευσης ύψους 2,3 εκατ. ευρώ ομοειδών ενισχύσεων που χορηγούνται βάσει «Προσωρινού Πλαισίου».

Η αξιολόγηση των υποβληθεισών Αιτήσεων χρηματοδότησης γίνεται με τη μέθοδο της άμεσης διαδικασίας με τήρηση χρονικής σειράς προτεραιότητας.

Η εκταμίευση της επιχορήγησης γίνεται αμέσως μετά την έγκριση της υποβληθείσας αίτησης χρηματοδότησης χωρίς υποχρέωση υποβολής δεύτερου κατά σειρά σχετικού Αιτήματος.

Η επιχορήγηση αναλώνεται υποχρεωτικά σε λειτουργικές δαπάνες εντός των εννέα πρώτων μηνών του έτους 2022 και καλύπτει μέρος (μέχρι το 70%) των δαπανών αυτών.

PK CONSULTING GROUP

we wish you

Merry Christmas

HAPINESS – LOVE – HEALTH

PK CONSULTING GROUP

we wish you

Merry Christmas